Cu mulțumiri anticipate

Un articol din iulie 2005.

Draga Marinarule,

Îți scrie o fată simplă de care își bate joc lumea – cu tata în frunte– de cinsprezece ani de zile, cam de atunci de cînd m-am născut. Spre deosebire de domnul Iliescu, bunica mea, care face referire la drepturile pe care le-aș avea doar atunci cînd e să protejeze un geniu economic precum Văcăroiu sau un priceput ca Bivolaru de pedeapsa pentru diverse furtișaguri, eu știu că drepturi nu prea am. Și chiar de ele s-ar găsi, nu vreau să mi se protejeze nici un drept, de către nimeni. Cu atît mai puțin de către adunătura de batrîni libidinoși care s-au facut stăpîni pe corpul meu intitulîndu-se tutorii mei de drept: Curtea Constitutionala. Toți Becalii, Mischii, Iorgovanii, Predeștii, Bunicuțele și Bombonelele care mă copleșesc în public cu atenția lor ipocrită, pentru ca apoi să mă abuzeze atît oral cît și în scris, făcîndu-și poftele cu mine pe culoarele obscure ale Parlamentului, m-au adus într-o stare de disperare vecină cu nebunia.

Îți scriu pentru că de cînd ai ajuns presedinte am crezut că orgia asta perpetuă căreia îi sînt subiect, violurile publice în numele democrației transmise în direct la televiziuni și relatate cu detalii scabroase prin ziare, vor înceta. Am crezut că, vorba ‘ceea, văd și eu o luminiță în biblioteca întunecată și igrasioasă, unde zac eu și restul fetelor, legile române, curve fără voie, ca și mine. Am sperat să scap de locul ăsta unde mă ține tata, mare avocat, în timpul proceselor răsunătoare în care demonstreaza repetat și cu succes că deși banii nu mai sînt ei nu s-au furat niciodată. Și de unde colegele mele sînt scoase doar pentru orgii în grup parlamentar.

Am înțeles că poporul s-ar fi săturat în decembrie anul ăsta de adunătura de lexofili și avocați cu carnete de partid, peștii juridici pentru care legea e doar o prostituată care lucrează degeaba înspre folosul lor personal și cărora bunica, matroană înțeleaptă, le-a dat cheile de la bordelul cu legi. Așa proastă cum sînt, mi s-a parut că de cînd ai ajuns președinte ar fi o speranță și pentru mine. Uitîndu-mă cu cîtă hotarîre le dădeai peste nas pesediștilor cu anchetele procuraturii, cu cîtă siguranță ne explicai despre toxicitatea soluției imorale în care vrea Voiculescu să ne conserve idealurile, am reușit să privesc în ochi pe unchii mei libidinoși si m-am mirat să văd acolo, pentru prima oară, spaima.
Zilele trecute – mare fraieră sînt – mi-am zis: gata! S-a terminat cu chinurile! Uite că s-au hotarît în sfirșit să mă scape de violurile repetate, de rușinea fără de sfîrșit în care trăiesc de cinsprezece ani de zile. Dacă și Tăriceanu s-a lăsat convins să se dea dus pentru ca i s-a acrit și lui de curtea asta imorală peste care plutește zîmbetul cinic al Matroanei, atunci ziua libertății nu poate fi departe.

Mare proastă sînt, Marinarule, dacă după tot ce-am pătimit am ajuns să ma încred în bărbați, mai cu seama cînd ei sînt și politici!
Aflu acum despre cît de ințeleaptă e o soluție negociată cu Bunicuța și sprijinul tău sentimental pentru decizia lui Tariceanu caruia nu-i mai ramîne decît să-l consolez eu și cu Constantinescu explicîndu-i că sexul oral prin surprindere e doar o manevră politică și, oricît de dureros e prima oara, pînă la urma trece. Mai aflu că tot balamucul ăsta, care pe mine mă disperă iar pe popor il turbează, se întîmplă în numele meu. Încep deja să mă resemnez, ce soartă poate avea pînă la urma o fată tîmpită nascută într-o țară plină de deștepți?

Tradările celor pe care îi iubim ne dor cel mai tare, mai tare decît violurilor celor pe care-i urîm, așa că am doar o mică rugăminte, Marinarule: dacă te-ai decis să negociezi cu siluitorii mei, fii bun și nu-mi mai pomeni numele.

Cu mulțumiri anticipate,
Constituția

Facebook Comments

76 Comments Cu mulțumiri anticipate

  1. omen

    a, mai ramasese aia cu "comentatorii dreptei decente": sunt o minoritate si prb cei mai multi sunt prezenti pe blogary 😀 si inca vreo 2 bloguri …

    Reply
  2. omen

    gabhryel, pe langa baza filozofica, prb ar trebui adaugata un pic de psihologie 🙂 ma rog, daca nu e asta, unii mai spun "intuitie", "common sense", etc 🙂

    Florin, argumente, poftim:

    1. PNL/PSD vor face tot posibilul sa fure cat mai mult, cu orice pret, daca ajung la putere. am citit comentarii mai sus si "cam toti" suntem de acord in privinta asta(argumentele se sprijina pe guvernarile anterioare si pe declaratiile din prezent ale unor Nastase, Ponta, Antonescu, Fenechiu, etc, care vadesc un grad de canalii/jigodii cum greu iti poti imagina).

    2. odata ajunse in Parlament, grija PSD/PNL, pe langa sa-si asigure capital politic cat mai mult pt 2012, va fi sa-l dea jos pe Basescu. operatiunea va fi "blitzgrieg", sa bata fierul cat e cald, cat nemultumirile sociale sunt mari. prb nu se va prezenta suficient electorat la urne, dar de data asta votul va fi majoritar "pt suspendare"(tocmai pt ca a fost ales numai cu 50.3%). va fi un Basescu "castrat" de tot, atat de "guvern", cat si de "reprezentant moral" al puterii poporului.

    3. partidele sunt in orice tara, si-n Ro, "expresia vointei poporului". imi pare rau s-o spun, dar poporul roman e cum e :mrgreen: . pe scurt, nu cred ca PDL va castiga alegerile nici daca iese acum de la guvernare, nici daca ramane. daca te uiti in urma, in istorie, istoria romanilor cel putin, mai in toate caftelile au fost "osti de stransura, aliati, mercenari, "secui", etc. Basescu e "Voda" care a priceput cum sta treaba si incearca sa faca ce se poate face cu ce are la indemana.

    4.argumentatia aia cu "pe termen scurt, la scara istoriei" e o teorie mai veche despre "cultura romana", "poporul roman", etc. prb este vanturata de unii din intelectualii ISP, gen HRP, etc.

    pai mie mi se pare ca tocmai, Basescu incearca "la scara istorica" sa mai modifice ceva, Constitutie, etc, exact asa cum spuneam mai sus, "cu ceea ce are la indemana".

    5. asa cum spunea si estu, ma tem ca sustinatorii dreptei "decente"…

    Reply
  3. gabhry_el

    Florin

    De ce ar fi speculaţia ta "argument" şi a mea nu?

    Numai pentru că mă acuzi de "didacticism"?

    N-ajunge explicaţia asta.

    Dacă "argumentele" tale ar fi irefutabile, mă îndoiesc că Băse/PDL (cu consilierii lui cu tot) ar fi atît de orbi să nu le vadă şi să nu se conformeze.

    Reply
  4. gabhry_el

    Florin

    Ba, am înţeles, ai fost foarte clar: e mai bine pentru viitorul dreptei ca PDL să plece de le guvernare.

    Eu te întreb: care viitor? Ăla de maximum 20%?

    Hai, ăla de 32%? Cu cine se aliază dreapta asta superbă în 2012 pentru a lua numai măsuri de dreapta (CCR rămînînd neschimbată)?

    Ai fost foarte clar.

    Dar nu şi convingător. Deloc, pentru mine.

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @gabhryel: e absolut ok sa nu fii convins, e optiunea ta si nu asta era miza discutiei. Nu e insa in regula sa intri in discutie cu pseudo-argumente, cu slogane, cu didacticisme. Spune ca nu esti convins si e ok. Nu incerca sa-mi arati ca gresesc raspunzind la lucruri pe care nu le-am spus sau monolgind pe linga afirmatiile mele. Nu convingerea ta ma irita ci felul in care sabotezi dialogul.

      Reply
  5. gabhry_el

    ps. îţi aduc aminte că în anul 2000, după ce Emil Constantinescu a abandonat şi a renunţat să candideze la prezidenţiale, PNŢ n-a mai intrat în parlament iar PNL a obţinut 9%

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @Gabhryel: ce spui tu de Constantinescu n-are nici o legatura cu ce spun eu. 1. Abandonul a fost inainte de o batalie decisiva, anume de alegeri. 2. Eu nu spun ca Basescu sa-si dea demisia sau sa se declare invins. 3. Nu spun ca Boc sa se declare invins de sistem si sa se sinucida. Paralela e absolut fortata.
      Sint din ce in ce mai lamurit ca nu explic suficient de clar incit sa ma fac inteles. Si din cauza asta intelegi tot timpul altceva.

      Reply
  6. Florina

    @estu,

    da, si chiar daca jignesc mafia, tot pe pozitia mea ramin.

    mi se pare, altfel spus, ca daca tot "murim", foarte important e pe cine luam cu noi. si nu vreau sa fie dreapta.

    cit despre ce se va putea aranja pina in 2012, speranta mea tinde catre 0.

    Reply
  7. estu

    Florin>din nou corect ce zici.

    parerea mea e ca suntem cu spatele la zid.

    suntem in cazul: live and fight another day not leave and fight another day.

    Reply
  8. estu

    Florina>cu PSD la putere acum fascistii nu vor pierde in 2012.

    printre altele si ptr extrem de simplul fapt ca pot organiza alegeri anticipate si maine. deci vor fi 4-5 ani cel putin.

    sa vina in 2012. pana atunci poate se mai aseaza niste lucruri. poate.

    daca e o sansa in fata dezastrului eu o joc, nu o evit in speranta ca dupa dezastru poate imi iese faza cu pasarea Phoenix.

    si daca tot e ideea asta ca vezi doamne astia nu ne lasa de ce naiba l-am mai ales pe Base?

    ce, nu era criza in 2009?ce, era majoritate in parlament a PDL?ce, nu stiati cum sunt aia de la TV si din ziare? sindicatele?

    Reply
  9. Florina

    Intervin, cu toate ca sunt de acord cu Florin.

    Ma ingrozeste venirea actualei opozitii la putere acum. Dar, pe termen mediu si lung e cea mai buna solutie. Nu, e singura. PDL nu va fi lasat sa guverneze indiferent ce masuri ar lua, de dreapta ori de stinga. Ce rost mai are sa stai la Palatul Victoria in conditiile in care nu poti face nimic? E ca si cum te-ai aseza, de bunavoie, in fata plutonului de executie. Care va trage pina te va anihila. Ce sanse vom mai avea, in aceste conditii, sa vedem o dreapta sanatoasa in Romania, cind doua partide din aceasta zona vor fi fiind desfiintate? PNT si PDL.

    Ce pierdem si ce cistigam daca PSD, cu PNL in coada, posibil UNPR si atotprezentul UDMR vin acum la guvernare? Putem pierde mult, chiar foarte mult daca ne gindim ca inclusiv rezerva BNR ar putea fi "atacata". Aparenta de bine pe care e posibil ca ne-o vor oferi se va face cu pretul secatuirii tuturor rezervelor. Falimentul va fi inevitabil.

    Ce cistigam? Mult, pe termen mediu si lung. Se va demonstra, astfel, precaritatea si, de ce nu, esecul guvernarii de stinga. Se vor compromite, foarte important, goarnele tv. Se va cistiga, cum spune Florin, timp pentru reorganizarea dreptei. Care, in conditiile falimentului stingii, va putea reveni impunindu-si programul.

    Ne scufundam oricum. Sa nu o facem cu dreapta de git. Sa demonstram ca, nu numai la noi,criza actuala este, de fapt, esecul politicilor asistentiale. Avem, astfel, sansa sa repunem lucrurile intr-o cheie corecta. Aceea care presupune sa se tina permanent cont de natura umana.

    Sa incercam sa nu ne mai gindim doar la ziua de miine, in detrimentul a ceea ce va fi. Pe scurt, viziune.

    Reply
  10. gabhry_el

    Florin

    Ceea ce spui tu – un nou partid pentru 2012 – cred că e varianta B a lui Băsescu, dacă constată că cu PDL nu poate face chiar nimic.

    Parcă aşa le-a spus: dacă nu vreţi să faceţi reformă, nu mă încurcaţi, treceţi în opoziţie.

    Adică, vă belesc, s-a zis cu voi, fac alt partid.

    Reply
  11. estu

    Florin Cojocariu>nu stiu daca ai putea fi rabin dar ai si tu dreptate. pana la un punct.

    din pdv logic si moral e cum zici tu, ar trebui sa plece ptr ca nu-si poate aplica masurile, de dreapta, de stanga, de ce o fi, dar si le-a asumat si nu le poate aplica.

    Dar….

    1)nu pica toate masurile, doar unele.inca se pot taia cheltuieli bugetare, inca se pot face restructurari masive.

    2)sunt legi fundamentale care trec. legea salarizarii unce, legea pensiilor, reforma in invatamant

    3)nu avem de-a face cu o alternativa decenta. nu crezi?

    priveste la Antene si la Irealitata,citeste-le blogurile.

    crezi ca vei putea discuta vreodata ceva cu ei? poate, dar asteapta-te sa primesti pe post de argument un cap in gura si un upercut in stomac.

    Ponta, Antonescu, Voiculescu, Patriciu, Vanghelie, Fenechiu, Mircea Badea, Dumitrescu, Dragnea samd samd.

    astia sunt alternativa. nu stanga, nu centru. ci mafia.

    pai pe langa astia Videanu e un sfant.

    4) electorat de dreapta? da, suntem noi, votantii lui Basescu si de asemenea votantii lui Crin care se vor incolona in spatele lui Ponta.

    eram majoritari fara tradarea PNL. asa…sa fim seriosi…putea PDL sa ia cate masuri de drepata vroiau, si inca avand succes, votatnii PNL nu vor recunoaste niciodata asta, ca la antene li se spune altceva.

    suntem minoritari.dreapta decenta e minoritara.

    5)cand PSD va pune mana pe putere va fi ptr o perioada fara sfarsit previzibil.

    nu s-au dat in laturi de la nimic, nu se vor da in laturi de la nimic ptr a ramane conectati la conductele cu bani. nimic din ce-au facut, nimic din ce fac, nimic din ce spun nu ne permit sa avem macar vreo urma e indoiala in privinta asta.

    ca sa termin, ca nu am timp, moartea e inevitabila dar nu toata lumea se grabeste spre ea. nu va fi o perioada de regrupare. va fi pur si simplu sfarsitul.

    o fi peste 2 ani. cu probabiliate de 99,5%.

    prefer sa mai fie de 2 bani speranta peste ceva vreme decat certitudinea sfarsitului azi.

    si intre timp mai castig ceva vreme…

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @estu: merci, in sfirsit primesc argumente. Da, e posibil sa ai dreptate. Desi ramin la parerea ca stategia de a cumpara timp si a amina deznodamintul a fost constant pierzatoare in istoria noastra moderna. Asa am ajuns la dictaturi inevitabile si exasperare totala in citeva rinduri. Gindim prea mult in imediat si prea putin strategic. Sintem intr-o stare cunoscuta in management ca "modul fire-fighting": nu ai timp pentru schimbari strategice si profunde pentru ca ești permanent ocupat cu crizele imediate. Iar lipsa schimbărilor de profunzime generează crize permanente. Care la rindul lor blocheaza orice schimbare. E un cerc vicios. E *exact* ce se intimpla de 5 ani incoace. trebuie sa incetam sa ne uitam numai la azi si miine, sa ne asumam costuri si sa privim strategic. Eu gindesc in termeni militari: o pozitie, fie ea si strategica, e doar o pozitie. E stupid sa-ti distrugi toata armata aparind o reduta "pina la capat" si sa pierzi razboiul pentru ca ti-ai omorit armata. Poate ca esti erou dar esti defenitiv invins. Nu mai exista renastere dupa asta. Poti fi "las", sa te retragi si sa dai lovitura mai tirziu, cind adversarul e ocupat cu celebrarea victoriei. Pentru ca inca mai ai cu cine.

      Reply
      1. Florin Cojocariu

        Si ca sa fiu limpede: in momentul asta nu mai cred ca demisia guvernului Boc e imperioasa. Am pierdut din vedere un lucru: vine vara, lumea va fi mai relaxata, parlamentarii prin concedii, bogatii la Monte Carlo… E timp pentru citeva lovituri aplicate adversarului. Cred insa ca alternativa trebuie serios dezbatuta, inteleasa si pregatita cu grija pentru ca s-ar putea ca in toamna sa ajungem la ea. In toamna sint aceiasi oameni la CCR si acelasi Parlament. Trebuie sa iesim din logica muritului de git cu ei.

        Reply
  12. gabhry_el

    Florin:

    "In care din cazuri e mai posibil ca pina in 2014 Basescu sa-si poata impune masurile de reforma?"

    Exact!

    Deci, pînă în 2012 Băsescu sigur nu mai poate impune nici o măsură de reformă. (Suplimentar, ar urma doi ani de restauraţie).

    După 2012, nu e evident, nu e sigur că PDL ajunge la guvernare deoarece ar cîştiga alegerile.

    Eu sunt convins că nu le-ar cîştiga.

    PSD şi PNL s-ar descurca cu criza – ar vinde ce mai e de vîndut, s-ar băga în rezerva BNR, s-ar împrumuta de la chinezi – şi ar mitui electoratul astfel încît să cîştige în 2012.

    Pe de altă parte, pînă în 2012 este de bănuit că şi criza mondială se va fi apropiat de sfîrşit astfel încît că şi noi vom avea ceva beneficii din asta.

    PDL-ului i s-ar reproşa că a abandonat la greu şi că a dat de bunăvoie puterea adversarilor, care vor fi compromis orice reforme realizate pînă acum de PDL, aşa puţine şi şchioape cîte sunt.

    Să presupunem că ar obţine totuşi 32% în alegerile din 2012.

    Ce face, cu cine se aliază la guvernare?

    Sau crezi că ar obţine peste 50%?

    PDL n-are altă şansă decît să guverneze, să facă maximum de reformă care se poate face şi să fure cît mai puţin. Dacă se poate deloc.

    Reply
  13. gabhry_el

    recunoaşterea eşecului cu PDL, ar "demonstra" – pentru adversari, dar şi pentru mulţi susţinători de azi – incapacitatea lui Băse de a realiza ceva cu oricare alt partid, chiar născut din spuma mării

    dacă nu a reuşit cu un partid de 32%, cum va reuşi cu unul de maximum 20% – cît ar lua în 2012 un partid nou, rupt din PDL şi format din "reformişti"?

    dacă PDL pleacă, se încheie – metaforic – şi mandatul lui Băsescu: preşedintele-jucător ajunge definitiv pe tuşă

    Reply
  14. estu

    Florin Cojocariu>gabryel e cel care are dreptate in disputa. perceptia mea, normal. nu pot demonstra.

    Reply
  15. Valexandru

    @Florin

    10-15% pentru PDL si intrarea in opozitie din 2012 ar fi masura acceptabila a succesului acestui partid daca obiectivele lui Basescu se realizeaza fara posibilitate de intoarcere:

    1. Modificarea Constitutiei

    2. Restructurarea si functionarea institutiilor statului

    3. Adoptarea si aplicarea codurilor de procedura

    4. Reforma si descentralizarea administrativa

    Daca acestea nu se intampla si economia nu se recupereaza, PDl si Basescu vor disparea fara sa lase altceva decat o amintire incetosata de "zdroaba" fara sens.

    PDL nu va trece nici pragul de intrare in Parlament.

    Cred ca Basescu doreste sa faca acele lucruri pentru care l-am votat multi dintre noi. Mai are 2 ani.

    Altfel nu se explica de ce un om cu simtul perspectivei ca Base, tine PM Boc si acest Guvern pe pozitii.

    Miza este mult mai mare decat sa demonstreze ca PSD nu ar face treaba mai buna decat PDL.

    Ce parere aveti de lansarea lui Diaconescu? o supapa?

    Reply
  16. omen

    1. cand o discutie e interesanta, nu are importanta ca e off topic 🙂

    2. punctual, referitor la PDL ca "miza a disparitiei", procent de 30% vs 15%, etc, …am sa ma exprim ca sa fiu mai "cool" asa: I don't give a damn. Nu (prea)ma intereseaza PDL ca partid de dreapta, pt ca PDL nu(prea) e partid de dreapta. Cu o mana de rataciti la ISP nu se face doctrina intr-un partid care ii are pe Videanu, Udrea, etc. In fine, nu are importanta ca PNL-ul e o aduntaura de golani infantilo-isterici si care ar trebui desfiintat ca partid(yeap, delenda PNL!).

    3. nu ma bag in sofistica retoricii 🙂 dar pt ca am avut si eu o discutie cu Florin pe tema asta, in comentariile care intre timp au disparut, am sa reiterez: PNL/PSD nu trebuie sa ajunga la guvernare sub nici o forma, pt ca vor gasi orice solutie mafiota sa bage Romania de tot in colaps. Si desi retorica de tipul "na, sa va intre apa in cizme!" suna atractiv, ma tem ca trebuie o abordare pragmatica, pt Romania(desi "interesul national" nu suna atractiv pt tine, Florin 🙂

    ps. bancul cu "apa in cizme": canibalii prind pe Bula si inca 2. vorbesc intre ei "pe ala il facem ciorba, pe ala friptura, Bula e cam slab, nu-l putem gati, dar macar iese de-o pereche de cizme..". Bula, cand aude, scoate un cutitas si incepe sa se cresteze: "na, sa va intre apa in cizme!" 😀

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @omen: argumentul meu nu e de tipul "sa va intre apa-n cizme". Iar chestiunea dreptei nu e un de puritate ideologica. Nu am explicat suficient de clar, probabil. Am sa revin foarte pe scurt si invit pe cei care au alta parere sa o argumenteze punctual:
      1. UDMR a tradat si poate trada oricind. Pentru UNPR nimeni nu garanteaza, nu? PDL nu are decit formal majoritatea necesara bunei guvernari. Masurile reformei pot fi oricind sabotate.(Teoretic inclusiv restructurarea ministerelor poate fi atacata la CCR si declarata neconstitutionala, doar nu crede cineva ca aia mai au nevoie de argumente solide)
      2. PDL nu e lasat sa guverneze potrivit agendei de dreapta impusa de Basescu. (Sintem sau nu de acord ca decizia de a nu mari taxele si de a scadea cheltuielile a fost una de dreapta si a fost impusa de Basescu?)
      3. PDL e fortat sa aplice masuri de stinga pentru a tine in viata bugetul. (Orice marire de taxe dublata de blocarea oricarei reforma a aparatului de stat e o masura de stinga. Sau nu?)
      4. Exista un electorat cu simpatii de dreapta. Oricit o aburim noi cu definitia dreptei si a stingii, acest electorat exista, altfel Iliescu ar fi inca presedinte.
      5. Acest electorat e deja dezamagit de lentoarea reformarii statului si va fi iremediabil scirbit de PDL dupa inca doi ani de discursuri de dreapta insotite de masuri de stinga.

      Avem de comparat doua ipoteze pentru 2012: PDL sta la putere sau PDL se da deoparte acum. In care caz iese mai slabit? In care caz pozitia lui Basescu pentru ultimii 2 ani de mandat va fi mai subreda? In care din cazuri e mai posibil ca pina in 2014 Basescu sa-si poata impune masurile de reforma? Cu un PDL care aplica ce voteaza opozitia si iese din scena in 2012, sau cu un PDL care incepe sa faca opozitie de acum si in 2012 isi pastreaza o pozitie solida in Parlament?

      Voi spuneti ca puterea nu trebuie lasata din mina cu nici un pret. Eu va spun ca se va plati un pret foarte mare pentru nimic. Voi uitati ca PDL nu are pirghiile de putere ca sa impuna vreo reforma si, chiar daca sta la putere, risca sa o faca degeaba. Iar cind deplingeti ideea de a lasa puterea mai uitati un lucru: ca Geoana era cit pe ce sa cistige ceea ce ar fi insemnat si Guvern si Presedinte de la PSD. Din perspectiva dreptei si a reformei ar fi fost poate mai bine. Am fi avut sansa sa curatam PDL de "oameni de afaceri" si reforma interna ar fi fost mult mai rapida. Nu era chiar exclus ca noul PDL sa fi cistigat in 2012. Insa uitam ca acum, pierderea Guvernului, nu e chiar o catastrofa.
      Gabhryel uita, in plus, un argument despre care s-a discutat mult, cu ani in urma: o slabiciune poate fi transformata intr-o sursa de putere. Cu conditia sa nu te incapatinezi si sa-ti accepti slabiciunea. E si un principiu din artele martiale, daca nu ma insel. PDL are o uriasa slabiciune, se bate cu un adversar mai puternic. Si in loc sa eschiveze ca sa-si dezechilibreze adversarul, sta si incaseaza in plina figura. E eroic dar stupid.

      Reply
  17. gabhry_el

    Florin

    da, îl recunosc 😆

    cum să nu… 🙂

    numai că era un rezumat al retoricii în optica lui Platon, care o descalifica opunînd-o dialecticii 🙂

    Aristotel a reabilitat-o

    iar "autorul" n-a excomunicat-o. dimpotrivă, a considerat că e prost înţelească şi în zilele noastre şi pe nedrept neglijată.

    dar tu ştii mai bine, evident

    Reply
  18. Corson

    Revenons a nos moutons.

    Cu multumiri, anticipate?

    Anticipate sa viseze fraierii. Nici unul din cei trei crai de la rasarit, Crin/Ponta (favoritii mei) sau Basescu (favoritul proiectantilor de dreapta) nu are singe in instalatie sa forteze alegeri anticipate (Basescu nu mai are instalatie, in primul rind). La drept vorbind, cred ca pina si Prostanacul si-ar da seama ca acum cel mai bine e sa fii in opozitie si sa lasi Generalul Iarna sa ia maul inamicului.

    Si atunci, noi? Indiferent ca de stinga (chiar comunist, ca mine), sau de dreapta (nu ma faceti sa rid!), noi cui raminem? Raminem experimentelor vladesciene, ca ala e specialistul in canale comunicante financiare. Boc semneaza ca primarul, dupa ce primeste aprobare de la Cotroceni.

    Alegerile le va forta ala care se va crede capabil sa le cistige. Logic. Desi, pentru noi nu va insemna mare lucru. Pleac-ai nostri, vin ai nostri, noi raminem tot ca boii. Ba si datori vinduti.

    Reply
  19. gabhry_el

    Florin

    înainte de toate: unde ai văzut suficienţă?

    1. ba ţi-am explicat. numai că n-ai observat. 🙂

    am spus DE CE nu e obligatoriu să se întîmple aşa cum presupui/prevezi/speculezi tu

    dar nu ai văzut în asta un (contra-)argument, pentru că probabil numai ceea ce spui tu sunt argumente

    am spus că dacă PDL pleacă acum, PSD-PNL vor şti cum să mintă, să fure şi să mituiască electoratul astfel ca în 2012 să nu fie nici o problemă în a cîştiga alegerile (chiar dacă ar apărea un partid de monici macovei)

    oricum, tu nu ai nici o garanţie, nu poţi dovedi nicicum, că dacă acum pleacă PDL, PSD şi PNL vor pierde în 2012

    2. văd că nu-nţelegi ce e retorica (şi nu sunt suficient spunînd asta, pur şi simplu nu-i ştii definiţia, nu-i sesizezi esenţa)

    3. convingerea lui Băse era un fel de-a spune, ca să-ţi arăt că nu e neapărat să ai dreptate tu, iar Băsescu (cu consilierii, BNR-ul, serviciile secrete – vezi că nici n-am luat în calcul partidul) să fie în eroare

    4. n-am ce să fac cu (a)percepţiile tale. dacă tu simţi că sunt suficient nu-ţi pot contrazice senzaţiile.

    dar asta nu înseamnă că chiar aşa stau lucrurile …ca senzaţiile

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      suficienta nu e in senzatiile mele ci in urmatoarele:
      1.nu incerci sa intelegi ce spune interlocutorul inainte de a-i raspunde. Eu nu am spus ca nu vor pierde oricum in 2012. Nu asta era miza discutiei. Miza era salvarea PDL ca partid de dreapta. Miza era intre a lua 10-15% si a lua 30%. Tu continui sa raspunzi la altceva. Unde am incercat eu sa demonstrez ca daca PDL pleaca PNL si PSD vor pierde in 2012????
      2. te situezi permanent pe o pozitie didactica, tii lectii si corectezi cu vadita superioritate. raspund la punctul 2 al tau cu urmatorul citat: "retorica se pronunta asupra opiniei, nu asupra a ceea ce este; sursa ei se afla intr-o teorie a cunoasterii bazata pe verosimil, pe plauzibil si pe probabil si nu pe adevar si pe certitudine logica; ea este o iluzie. – neutralitatea axiologica – nu este o teche, ci o demagogie, deoarece face apel la emotie. Ea produce o convingere care tine de credinta si nu de convingerea propriei cunoasteri. Oratorul nu ne arata cu adevarat ceea ce este drept, ci ceea ce pare asa in ochii multimii care judeca; el poate inalta pe cineva prin elogiu, sau il poate injosi prin critica. – Retorica este tehnica literara a persuasiunii." recunosti autorul? si el se insela?
      3. am sa opresc discutia asta aici, a ajuns total off-topic.

      Reply
  20. ela

    @Florina:citeam ieri undeva ca parlamentul nostru are 3 camere 🙂 :camera deputatilor,senat si curte constitutionala. Ultima decizionala.

    Reply
  21. gabhry_el

    Florin

    păi, dacă mă iei la mişto

    eu ţi-am zis foarte serios că faci acelaşi lucru ca şi mine: retorică

    din punctul meu de vedere, nu eşti convingător

    argumentele tale nu mă conving

    şi probabil nu-l conving nici pe Băse, pentru că dacă s-ar convinge singur prin astfel de argumente, ar face exact ce propui tu

    nu-nţelegi că argumentaţia în cazul de faţă nu are coerciţia silogismului, că nu e apodictică?

    unele argumente sunt mai credibile, altele nu

    c-aşa-i în retorică, în conversaţiile obişnuite, în politică şamd

    nu poţi demonstra silogistic că e mai bine ca PDL să plece de la guvernare

    poţi argumenta, dar în cazul aceasta argumentul e retoric

    asta nu înseamnă că e lipsit de logică, ci doar că e lipsit de necesitate

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      1. argumentele pot fi negonvingatoare, nu explici de ce. spui doar ca sint neconvingatoare si trintesti niste metafore. Eu spun de ce ar fi rau ca PDL sa continue sa guverneze. Tu nu infirmi nici unul dintre argumentele mele, spui doar ca sint neconvingatoare si trintesti o lozinca cu omul puternic. asta nu e o discutie, e exact monologul de pe antene.
      2. o cam freci cu retorica si silogismele. o discutie nu e un silogism insa nu e nici suma a doua exercitii independente de retorica. dupa cum bine stii, retorica face apel la o logica a sentimentelor, nu la o logica a argumentului rational. Sa avem pardon, eu nu fac retorica. Tu faci. Pot face afirmatii gresite, realitatea le poate invalida, va exista insa o ratiune precisa pentru care ele sint gresite, daca sint. De pilda, e posibil sa existe motive pentru care PDL va putea lua si masuri de dreapta si sa nu-si piarda electoratul. Insa e vorba de o afirmatie precisa pe care eu o fac: daca pdl guverneaza cu masuri de stinga isi va pierde electoratul de dreapta. Tu nu raspunzi la asta, vii cu slogane. Spune-mi de ce nu si-l va pierde sau de ce nu va fi obligat numai la masuri de stinga, nu-mi vorbi ca Zarathustra.
      3. asta cu "nu-l conving pe Base" e tare, de parca: 1. de asta scriu eu aici 2. asta e criteriu de adevar
      4. nu fac misto de tine. ma deranjeaza insa suficienta pe care nu ti-o banuiam.

      Reply
  22. Florina

    @ela,

    multumesc pentru virgula, recompensa nu ofer. 👿

    nu e rusinoasa, alea se trateaza, daca e metastaza insa, ce mai poti face?

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      eu iti cer sa-ti argumentezi afirmatiile si tu raspunzi in dodii. pe bune ca nu se face.

      Reply
  23. Florina

    @ela 🙂

    eu tocmai i-am expolicat cuiva ca nu e metastaza si tu ce faci? imi contesti diagnosticul?

    eu ziceam ca merge cu extirparea tumorii, vrei sa ne punem de acord? ca suntem trei, cu poweraxxel care vedem problema in termeni medicali.

    Reply
  24. ela

    @poweraxxel: pacientul tau inca nu a aflat ca e plin de metastaze.Trebuia sa caute cativa medici,care nu erau din sat cu Gigi,Paulica si Florinel .

    Din pacate,Colegiul nepriceputilor ar fi dat verdictul: cei de sus sunt niste medici onorabili,priceputi,pacientul va sucomba ca se opune tratamentului.

    Reply
  25. poweraxxel.wordpress

    …continua si cu abuzurile.

    Iar boala se complica … Hiperbancnotita, hipoprofesionalita, ia in greutate …

    La un moment dat, desi avusese o perioada in care ii mergea din ce in ce mai bine si aproape uitase de probleme, boala se agraveaza.

    Si ajunge la spital, direct pe masa de operatie.

    Acolo, medicul de garda, Gigi, isi ia echipa si se apuca de treaba. Si pentru ca echipa nu prea vrea sa aplice tratamentul decisiv, se decid sa faca ceea ce facusera si ceilalti medici pana atunci, adica un tratament de durata, cu amaracinol si trombonitozol, mai dur decat cele de pana acum, si nu o operatie care sa duca la o insanatosire cat mai rapida.

    Insa pacientul, speriat, refuza sa ia amaracinolul, iar trombonitozolul ii produce greata …

    Mai mult, mai sunt si unii din echipa medicului care in loc sa ajute incurc, si mai taie aiurea pe ici pe colo, mai provoaca o robinetoscurgere, etc

    Ceilalti medici din spital, Florinel si Paulica se strang si ei in jur, si fie unul se apuca sa ii dea medicului Gigi care se ocupa de operatie cate una peste maini, fie stau si se hlizesc cum ii moare pacientul cu zile pe masa … Nici unul insa nu se grabeste sa il ajute, sa suplineasca ceea ce doctorul respectiv nu era capabil sau nu stia sa faca, sa inlocuiasca pe membrii echipei acestuia care nu prea fac ceea ce trebuie, sau sa il incurajeze sa ia masura operatiei directe care sa duca la insanatosire … Ba mai mult, indiferent ce ar decide Gigi, ei sustin contrariul …

    Finalul este in curs de desfasurare … Eu unul as fi crezut ca medicii vor face cu totii echipa pana vor salva tanarul, iar dupa aceea sa transeze si situatia medicului de urgenta care era de garda.

    Pe de alta parte, nici Florinel si nici Paulica, nu stiu daca pot face operatia care ar rezolva toate problemele … Pentru ca sunt mai noi, si au avut si ei probleme cu echipele lor. Acum doar stau deoparte si se felicita ca nu erau ei de garda …

    Voi cum credeti ca se va termina?

    Reply
  26. poweraxxel.wordpress

    De scris pe hartie e foarte simplu … In teorie, toata lumea stie ce trebuia facut. Problema este cu practica, cu realitatea …

    Inchipuie-ti ca esti prim ministru si trebuie sa aplici reducerea numarului bugetarilor si scaderea cheltuielilor statului..

    In primul rand, trebuie sa te lupti cu cei care te-au adus acolo, nu pentru ca esti tu o valoare, ci pentru a le indeplini niste scopuri.

    Apoi, odata ce treci de ei si pierzi sprijinul lor, trebuie sa te lupti cu nebunii care nu vor sa inteleaga masurile, care vor fi direct loviti si se vor face frate cu dracul numai sa te dea jos, in speranta ca altul care vine nu se va mai lua de ei …

    Daca scapi si de astia fara sa fii dat jos, te mai lupti si cu unii moguli care, neavand nimic de castigat de pe urma ta, nu au interes sa te tina prim ministru. Ca urmare, baga la greu “deontologie”, astfel incat sa ii prosteasca pana si pe cei care nu sunt direct loviti de masurile necesare.

    Acestia la randul lor, chiar daca nu sprijina opozitia pentru a te da jos, macar ingroasa randurile celor care nu de mai sustin.

    Si, nu in ultimul rand, pune la calcul si opozitia, care indiferent ca o iei in stanga sau in dreapta, stai pe loc sau mergi inainte/inapoi, din principiu te baga in pamant …

    Acum, cu toate astea, credeti ca poate un prim ministru sa faca masurile pe care cativa le considera corecte si necesare?

    Va spun eu: 90 – 60 – 90 …

    Referitor la micile povestiri gandite de unii si de altii zilele astea pentru a arata situatia prin care trecem, o sa incerc si eu una.

    Un tanar de 21 de ani, a facut demult unele abuzuri, si s-a ales cu o boala nu prea periculoasa.

    A mers la doctor, dar a avut ghinionul sa nimereasca mereu la doctori care desi banuiau diagnosticul corect, refuzau sa il vindece, si ii dadeau doar tratamente cu amaginotadin si infuzii de mincinolata care doar ii prelungeau timpul pana la operatia decisiva care l-ar fi vindecat.

    In timp ce continua cu tratamentele,…

    Reply
  27. gabhry_el

    Florin

    dacă nu mă crezi, îţi dau exact citatul din Aristotel în care sunt enumerate "argumentele" retoricii, printre care şi proverbele, versuri din Homer, vorbele înţelepţilor etc.

    dar mă crezi, nu? 🙂

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @gabhryel: arta de a avea intotdeauna dreptate. Tu nu raspunzi argumentelor mele. Raspunzi la altceva, ce eu n-am spus. Nu putem discuta practicind numai retorica. Ia demonstreaza-mi ca dialogul retoric nu e o absurditate. Pentru ca sint convins ca ai dreptate.

      Reply
  28. gabhry_el

    Florin

    normal că practic retorică

    toţi o facem, fie că ştim, fie că nu

    retorica este argumentaţia care operează cu opinii (nu cu adevăruri ştiinţifice)

    în această ordine de idei, şi metafora, analogia pot fi folosite utilizate pentru convingerea celuilalt

    şi lacrimile, dar nu e cazul 🙂

    de aceea şi speculaţia ta o numeşti argument, şi chiar e

    dar asta nu o face mai întemeiată decît metafora mea

    Reply
  29. gabhry_el

    Florin

    şi cîtă luciditate e în speculaţia că PDL sau un partid curat, nou-nouţ (te-ai gîndit la cîte monici macovei găseşti în judeţe şi cine le finanţează?) va cîştiga alegerile din 2012?

    (de la sine înţelese pomenile electorale ale PSD/PNL + spălătoria pe creier iRTV-A3)

    luciditatea pe care o propui e luciditatea sinucigaşului, care spune că n-are nici o opţiune

    or, sinuciderea nu e o opţiune, ci fuga de opţiuni

    şi nici măcar n-ar fi un seppuku, ci o jalnică agonie, pe modelul PNŢ

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      Nu aduci nici un argument, practici retorica:) Eu nici macar n-am spus ca Base sa-si ia concediu. Am spus ca PDL ar trebui sa lase guvernarea si PSD ar trebui fortat sa guverneze. Am explicat de ce, nici vorba de cedare, resemnare sau altele: PSD trebuie sa-si asume discursul irational si sa deconteze masurile pe care va fi fortat sa le ia. Altfel PDL e obligat sa guverneze cu masuri de stinga, bazate pe cresterea taxelor si impozitelor. Lucrul asta ii va indeparta de electoratul de dreapta si ii va conduce la o performanta jalnica in 2012. Alternativa "luptei pina la capat" asta e. Agonia e chiar in lupta asta, la fel cum s-a demonstrat in cazul PNT. PNT nu s-a retras, a luptat pina la capat. Gindeste-te bine, ce va fi PDL dupa doi ani in care abia a tinut in viata bugetul, a luat numai masuri impopulare si a crescut taxele? Repet, eu ti-am adus argumente, nu slogane. Tu raspunzi in metafore.

      Reply
  30. gabhry_el

    uite, se aude că Lăzăroiu preia şefia TVR

    crezi că era posibil dacă Băse ar renunţa să mai facă ceva, ar da cu PDL de pămînt şi şi-ar lua un binemeritat concediu?

    Reply
  31. gabhry_el

    diferenţa dintre luptătorii puternici şi luptătorii obişnuiţi e că primii nu abandonează/renunţă niciodată

    luptă pînă în ultima clipă

    … şi chiar şi după aceea 😀

    Reply
      1. Florin Cojocariu

        nu confunda resemnarea cu luciditatea. Un luptator bun stie si cind sa se retraga, stie ca un pas in spate poate insemna dezechilibrarea adversarului. Sa mergi ca berbecul tot inainte independent de context nu se cheama ca esti luptator. se cheama ca esti berbec.

        Reply
  32. Florina

    @Corson,

    E jalnica explicatia. Nici Florin, nici Bleen, nici Nedormitul, nici eu, care, apropos, acum vin de pe vox, nu injuram acolo blogary. Nu le vorbim urit nici gazdelor de pe vox. Ce faci tu se cheama altfel. Descopera tu cum.

    Sau vrei sa zici ca asa zgirii tu gardul stabilimentului vox, injurind blogary?

    Da, e o tara libera, corect. La fel de corect este si faptul ca anumite bloguri au moderare si posibilitatea sa baneze.

    @Florin,

    Te rog sa ma scuzi, am incetat dialogul cu Corson.

    Reply
  33. Corson

    Florina,

    Cu aceeasi ocazie cu care ma duc si pe vox, la fel ca si nedormitul, bleen, Florin Cojocariu.

    Pentru ca e o tara libera, pentru ca plimbarea face bine la sanatate si pentru ca sintem fiinte gregare.

    E drept ca am obiceiul, aici si pe vox, sa mai zgirii cu batul gardul stabilimentului. N-o fac pentru fun, desi e!, ci din convingerea ca dulaii de paza ai democratiei nu trebuie lasati sa adoarma visind la ciolan, cateluse sexy si padocuri ultra-centrale.

    Reply
  34. Florina

    PNL o fi avind deja scrise textele motiunii de cenzura si contestatiei la CCR a cresterii TVA-ului? Nu de alta dar ieri Radu Stroe zicea ca, inainte de a-si da demisia, Boc si Basescu sa nu indrazneasca sa umble la taxe.

    @corson

    dupa ce am vazut, cu ceva vreme in urma, cum spurcai blogary pe vox, te intreb: cu ce ocazie pe aici?

    Reply
  35. Corson

    Crin&Ponta nu sint favoritii mei.

    Sau, daca tot insistati sa-mi puneti in circa simpatii pe care nu le am, sint nevoit sa recunosc ca am TREI favoriti in politica dimboviteana: Crin, Ponta si ultimul pe lista, cu sau fara voia dumneavoastra, Traian Basescu.

    Toti trei, crai de la rasarit, imi sint la fel de dragi. Cam ca sarea-n ochi. Cu diferenta ca sarea din ochi mi-o pot spala.

    Si cu diferenta si mai notabila ca de Ponta si Crin ma pot scapa partidele lor, daca se hotarasc sa-si aleaga alti figuranti pe post de presedinte. De Basescu trebuie sa incerc sa ma apar singur. Ca dinspre PDL nici o speranta.

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @Corson: bre, nu te certa cu noi, ca eu si Bleen sintem 100% pentru ca favoritii tai, Crin&Ponta, sa preia guvernarea. Ar trebui sa ne sustii, sa ne sprijini, sa ne propagi ideile, nu sa ne ironizezi.

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *