Videanu cel viteaz

În disputa cu Preda, care l-a acuzat de lașitate pentru că a renunțat să candideze în 2008 la București pentru a se refugia într-o poziție cheie în Guevrn, Videanu simte nevoia să se disculpe. După primul răspuns arogant, cel cu numărul cel mai mare de voturi după Traian Băsescu și după replica cu cifre a lui Cristian Preda, Adrian Videanu dă măsura inteligenței sale politice la Antena 3. El a declarat, conform hotnews, că a renunțat să candideze pentru că PNL nu a mai fost de acord să anuleze ordonanțele de urgență care limitau prerogativele Primarului General.

Așadar Videanu nu a mai vrut să candideze pentru că PNL îi făcea viața grea. Dacă e greu, nu-l interesează. Pierdem Primăria? Ce contează! Pierde PDL? Ce contează!  În schimb ține fără jenă lecții despre viața interioară a partidului: „Domnul Cristi Preda nu are legătură cu viaţa internă a PDL. Vorbeşte de la Bruxelles

Dacă viața internă a PDL se referă la clientelă, conturi și contracte, probabil că aveți dreptate! Pentru noi însă, tocmai ați reușit să exemplificați perfect exact defectul pe care vi-l acuză Preda: lașitatea.  Felicitări!

Facebook Comments

171 Comments Videanu cel viteaz

  1. Mihai

    aurelian: da vad, te cam bantuie si pe tine.

    si acum trebuia sa fim pe crestere economica (tot de la basescu citire, mai acum un an se batea cu caramida in piept ca el se lupta cu criza bla bla bla).

    Reply
  2. Mihai

    Ce bun a fost Videanu când i-a dat peste deşte lui Hrebenciuc. Ce bun a fost Videanu când i-a adus voturi lui Cristian Preda. La fel de buna a fost şi Ridzi pentru EBA. Şi uite unde a ajuns.

    Nimeni nu vede însă că tartorele este tot ăla de la Cotroceni. Chiorul rege în ţara orbilor.

    Reply
  3. aurelian

    Bilbofil: foarte bun comentariul insa l-as fi preferat pe Videanu sa moara frumos intr-o campanie in care sa explice ceea ce tu ai explicat foarte bine; as fi preferat sa piarda avand 20% din voturi dar realizarile lui si ale lui Basescu sa nu devina motiv de mandrie pentru Oprescu…

    Oricum, ma indoiesc ca ar fi pierdut primaria daca ar fi avut o campanie ca la carte, pe intelesul prostimii bucurestene.

    Si sunt gata sa pariez ca, la sfarsitul mandatului, singurele realizari ale doctorului vor fi proiectele incepute ale lui Videanu si Basescu sau cele concepute sub acestia…

    Faptul ca si-a luat jucariile si a plecat de frica esecului nu-l califica drept bun politician; au contraire, Basescu, dupa ce n-a materializat "mai nimic" la primarie din cauze stiute, s-a luptat si a ajuns presedinte.

    Cat despre convingerile de dreapta ale domnului Videanu, in ciuda cotei unice si a programului economic al aliantei DA, spun foarte multe propunerile din ultima vreme: observatorul preturilor (un fel de mercurial) si cele doua companii energetice mamut- nationale

    Reply
  4. Andra

    bilbofil

    Multumesc !

    in sfarsit am inteles si eu cate ceva

    love you for that

    http://www.youtube.com/watch?v=CHTwpRWv6cc&fe
    dirty but good ca videanu, dar bineinteles ca aici nu e vorba despre 🙂

    para

    pai atunci de ce-l acuza ca de ce n-a mai candidat ?

    (zau ca nu e vorba. 🙂 nu ne putem permite sa radem. sa nu. ca poate. dar daca.)

    Reply
  5. para

    @bilbofil

    Dacă a făcut ce trebuia şi lumea nu l-a mai vrut, înseamnă că nu a comunicat eficient. Dar mă îndoiesc. A făcut mai bine ca predecesorii, asta cred că e corect.

    Reply
  6. morris

    @Bilbofil:postezi lung,greu de citit,repetitiv;stim ca nu de videanu.E de sefu'?multumesc,ai legatura.

    Reply
  7. bilbofil

    Poate gresesc eu, dar cu totii dorim ca Romania sa fie bine si tot romanul sa prospere. Singura intrebare este cum. La ora actuala in Romania exista doua doctrine majore: "sa se deie" si "sa nu se mai ia".

    Bun. Acum politica se face pe voturi. Cumva, prin 99-2000, Basescu a avut ideea traznita ca poate, cumva, oamenii l-ar vota (si sponsoriza) mai cu spor daca, in loc sa le "dea" nimica toata (ca mai mult nu are de unde), le-ar rezolva niste probleme care ii impiedica sa se descurce singuri. Cind sa isi testeze ideea in Bucuresti, i-a sarit PSD in cap. Asa ca cel care ramas sa asfalteze Capitala, sa modernizeze transportul in comun, sa refaca si sa dezaglomereze centrul istoric a fost Videanu. Sub ochiul lui Basescu, timp de 4 ani, Videanu a facut tot ceea ce i s-a cerut, constiincios si fara sa cirteasca. Practic, mandatul sau a fost singurul la Primaria Generala care a urmarit o strategie. Prea fidel, asa ca tergiversarile autoritatilor centrale l-au pus in ofsaid.

    Dupa 2008, sa se fi prefacut Dr Adriean Jekyll in dl Videanu-Hyde? Nu, dar daca intre 2005-2008 ar fi calcat in strachini ar fi ajuns si politic si comercial istorie. Licitatiile au actele in regula, investitiile cit s-a putut s-au facut, in ciuda unei opozitii indirjite. In final insa, bucuresteanul tot nu a fost multumit si a vrut autostrada suspendata si caprioare la Unirii. Sigur ca si-a luat omul afacerea si a plecat.

    Politica se face pe voturi si afacerile se fac pe bani. Daca unii din noi dorim reforma nu o dorim nici din masochism, nici din nebunie, ci ca se ne fie noua si alor nostri mai bine. De ce nu ar gindi la fel si Videanu? Chiar o face, sau daca nu, a facut-o cu siguranta.

    Problema acuta a partidelor noastre este ca acum competitia in galeti, zahar si bani contra voturi le impinge in insolventa si deci sub papucul creditorilor sau in faliment. Politica de dat bani de la buget merge cit timp ai buget de irosit, ceea ce acum nu prea e cazul; sa maresti impozitele nu mai merge ca se prind si clentela si chiar si bizonul ca le bagi in buzunarul drept banii pe care i-ai luat din buzunarul lor sting.

    Dati-i d-lui Videanu o solutie la problema asta si va fi cel mai aprig sustinator al reformei, asa cum a sustinut din tot sufletul modernizarea Bucurestiului.

    Pentru cine nu a inteles deja, in rindurile de mai sus nu este vorba despre d-l Videanu

    Reply
  8. mece

    zexe,

    e o tâmpenie. găsesc însă o anumită plăcere la tine în aşteptarea confirmării cine ştie cărei cabale…

    gata mă enervez deja. ies

    Reply
  9. zexe

    Florina, desigur ca este o aberatie. O aberatie pe cale sa acopere ecranele de televiziune si nu numai.

    Reply
  10. Florina

    zexe, nu-mi spune ca tu crezi ca acel procuror va veni in emisiune!

    zexe! e aberatie cap-coada. sediul presedintiei, avionul, limuzina, masurile…

    Reply
  11. zexe

    Multumesc Florina! Mie mi se pare destul de serioasa treaba asta. Din cat am inteles, din emisiune de la Realitatea, procurorul care il ancheteaza pe DDD urmeaza za vina la acesta intr-o emisiune, in direct. De ce spun ca e treaba serioasa? Pentru ca participarea procurorului respectiv nu se face fara acceptul sefilor institutiei. Procedura este destul de stufoasa. Mai intai se trimite o adresa in care se solicita prezenta acestuia in emisiune specificandu-se tema discutiei, durata, etc. Intr-un final, dupa ce aceasta este vizata de diversi este semnata de seful institutiei. Daca procurorul cu pricina ajunge la Diaconescu in emisiune, cu siguranta asistam la un scenariu de tip Elodia. Hai sa vedem cine anume are de castigat din punerea in scena al acestui spectacol coproductie a casei DDD&Ministerul de Interne.

    Reply
  12. Yeba

    Florina, foarte multumesc si eu (pe linga zexe) pt link!

    @Futuyama, super violetul cu alb din avatar, arati foarte bine, sa te mentii!

    Astia dezbat de 5 ore deshumarea, l-am prins pe Banicioiu live cind ii spunea Cristinei Sincai ca asta nu e subiect, ca el vrea sa discute despre Inalta Poarta de unde dau note Parlamentului suveran niste functionarasi. I love Nicu 🙂

    Reply
  13. morris

    Undei Pora s'o pup?si ipocrila de Ionescu care nu avea tupeul sa se ia de DD?(sa-l injur).pentru cine nu a vazut emisiunea:Pora ia facut semijurnalisti;Otv a lui SOV;DD pacalici;pe OS=lipsa de profesionalism si mediatizare excesiva a lui DD;multe,multe.Andreea,Te iubesc!hehe

    Reply
  14. Futuyama

    Yeba

    Las' că au reuşit să acopere excelent Raportul pe Justiţie.

    Ieri: DDD.

    Azi: Ceauşeştii. Cu tot tacâmul: BREAKING NEWS, elicopter etc.

    Reply
  15. Futuyama

    Vericu

    "zicea cineva sa il aducem pe Rege i-am explicat ca asta e treaba Rusilor ei lau dat jos ei trebuie sa il puna la loc asta e parerea mea"

    păi, l-au pus la loc, n-ai observat?

    numa' că în loc de coroană, avea bască

    deh, nu le-a ieşit 100% reîntronarea

    Reply
  16. Andra

    ela

    a privatizat cineva in PDL vreun PETROM cu cele mai mici redevente din lume, fara posibiltatea ca ele sa fie modificate pana in 2014, ca sa nu mai aiba neam de neamul lui grija zilei de maine? …nu cred.

    Dupa privatizare, Petrom-OMV cara anual in Austria 3 miliarde de euro pe an, adica fix suma cu care a fost cumparat de la Romania in 2004

    Cu banii astia PSD poate supravietui si in opozitie fara sfarsit, si la putere daca e musai sa se atinga de malai cel putin pentru catva timp

    (trebuie sa plec).

    Reply
  17. Yeba

    Stie/intereseaza pe cineva de ce nu sunt postate pe situl IRealitatii emisiunile incepind de ieri? Au inceput sa se rusineze de ce fac?

    Reply
  18. Andra

    estu

    cat timp nu se-ntamplase nimic cu perspectiva ec. si toata lumea se astepta la o reluare a cresterii ec. mi se parea normal sa se infiinteze in interiorul PDL un grup de presiune care sa controleze acumularea de putere***

    dar acum dupa ce basescu le-a dat lovitura cu pensiile, PDL nu mai vede 2012, si nici chiar 2014. asta e realitatea. o sa fie norocosi daca mai ramane cineva intreg la cap in PDL , ca sa tina piept lu nastase.

    ***de fapt "eventuala" acumulare, pentru ca si aici e o problema; daca te uiti bine, PDL e format din niste taranoi in ale economiei, la astia n-a auzit neam de neamul lor de bursa, speculatii financiare sau privazitari in economia romaneasca si halte alea (ca si in neamul meu de fapt… :), si al tuturor "intelectualilor fragili si nostalgici care suntem noi, si care vrem sa-i "controlam" pe ei :))

    astia au fost abia 8 ani la putere din 20, fara sa aiba niciodata prim-ministru; in comparatie cu PSDPNL sunt aproape virgini dpdv al averilor (si nu degeaba se aude numai dinspre PSD si PNL despre aministia fiscala).

    de fapt, PDL nu stie decat sa acumuleze, ca taranul, nu stie si de etapa urmatoare, sa creasca (sa creeze ceva cu averile alea; sunt in clasa a 2-a la gradinita fata de PSDPNL).

    anyway, eu sunt in ceata.

    dar daca sprijini PDL si PDL ajunge la fel de puternic si de ne-controlat ca PSD,

    Reply
  19. Hantzy

    @andra,

    electoratul fundamentalist anti-PSD a fost atras de ADA, nu de PD-L. Doar exacerbarea unei legaturi transpartinice, prin itermediul imaginii Ptriciu, a conturat ideea ca PNL si PSd ar avea program comun. In realitate la ultimele alegeri parlamentare programulom PSD se diferentia intr-un singur aspect fata de PD-L: cota unica. In rest … dupa cum zice si Bizonul Ghita: si apa cald este uda!!!

    @Florina,

    chiar de ar fi singurul lucru care l-as dori : JOS PD-L si Jos TB, cu ce sunt atunci mai prejos de voi, care nu vreti decat, pana la urma, acelasi lucru, dupa cum sustine Andra?! De asta nu ma obosesc nici eu cu tine … dar o palma peste gura care spune prostii, n-a stricat nicicand!

    PD-L nu reprezinta, pana in prezent, decat o infractiune veche, cu actori apoape noi. Aceleasi trucuri, aceleasi relatii, aceleasi conceptii! Diferenta n-o face filosofia sau principiul, ci personalitatea centrala. Iar asta o zicea mai ieri, chiar daca supt alta forma, si bleenul locului (daca pe mine nu ma crezi)!

    Reply
  20. Vericu

    @ Florina nu pot sa intelega un lucru elementar au ajuns prin vot prin vot trebe dati jos.

    Eu nu votez din 90'da nu am pretentia sa schimb pe cineva imi convine sau nu.

    Intro discutie zicea cineva sa il aducem pe Rege i-am explicat ca asta e treaba Rusilor ei lau dat jos ei trebuie sa il puna la loc asta e parerea mea.

    Reply
  21. estu

    la mine e clar. atata vreme cat alternativa la PDL sunt PSDul si PNLul in forma actuala pai eu spijin imperfectiunea asta de PDL.

    OK cu reformare, cu critici, cu ce vreti voi.

    eu si cei ca mine nu suntem atasati de PDL, scopul nu este permanentizarea PDLului la putere sau nedesfiintarea sa. Scopul este o reforma a statului, o imbunatatire a vietii tuturor romanilor. o fi naiv, dar astea sunt crezurile mele.

    cu PDLul asta asa nenorocit cum e simt ca merg in directia buna.

    PSDul si PNLul ma ingrozesc. i-am vazut de ce sunt in stare si nu am incredere in ei nici 0%.

    asa ca la mine prioritatea este blocarea venirii la putere a nenorocitilor alora. Cu astia din PDL putem avansa, usor, usor. Eu asa simt.

    pe cei ce nu inteleg care dracu e alternativa la puterea actuala ii invit din nou sa citeasca blogurile PSD-PNL, sa le urmareasca televiziunile, sa le citeasca ziarele.

    Eu vad miscari in directia buna cu astia de acum, nici pe departe de anmploarea si viteza pe care mi le doresc, dar e spre bine.

    voi nu le vedeti. OK. toti sunt la fel, nu ai ce sa faci, asta e. cunosc povestea.

    si nu am fost nicioadata de acord cu ea. ptr ca ma uit la fapte si la date. intotdeauna. si adun plusurile si minusurile. si matematica la mine e imuabila.

    Reply
  22. Andra

    eu n-am spus asta ela. am spus ca electoratul hardcore PDL e unul fundamental anti-PSD, si ca PSD si PNL zic tot timpul ca vor sa desfiinteze PDL.

    Reply
  23. ela

    A afirma ca PDL are singura idee fixa desfiintarea PSD e contraproductiva,si total aiurea. Nu am auzit pe nimeni din PDL cu afirmatia asta.

    Dimpotriva,PSd di PNL tipa ca din gura de sarpe ca desfiinteaza PDL.

    Reply
  24. Florina

    Hantzy are aici un singur frate intru convingeri: neamtu tiganu. Orice tentativa de dialog esueaza pentru ca el vrea sa spuna un singur lucru: jos Basescu si PDL, nimic altceva.

    Nu va mai obositi.

    Reply
  25. zexe

    @Hantzy, daca tot sustii ca nu te confunzi cu tara, cu natiunea, n-ar fi mai simplu sa ne spui cu te confunzi tu si ce vrei? Pentru ca, spre exemplu, eu chiar nu am inteles mai nimic din nostalgiile tale. Esti rosu? Nu-i nicio problema, te trimitem noi la ai tai.

    Reply
  26. MicutzaCeKurai

    @hantzy, oboseste-te doar sa-tzi tzii polonicele pe langa tine – nu le improsca pe altzii. in rest, fiind acasa la @bleen si @cojocaru, te anuntz, din motive de sanitaritate, ca monologul cu tine s-a incheiat.

    Reply
  27. Hantzy

    @MCK

    Cand ai cativa ani de bloggerism in spate, ar trebui sa stii ca activitatea asta iti ofera pe de o parte si exemple de atac, precum cel al 'mneatale, cu valente de "ba pe-a ma-tii!", dar si de contraatac la fel de (in)eficiente. Iti pot intoarce orice polonic, pana la ultima lingurita, agatandu-ma, la fel ca 'mneata, de ceva inexactitati stilistice, rastalmacind literal afirmatii subintelese.

    Descentralizare vis a vis de comasare nu prea are sens: e cam la fel cu ilara declaratie fanariota: "cu fiecare tradare suntem mai puternici!"

    Eliminarea unor etaje in apartul de staqt nu e similara cu reducerea numarului de judete, pentru care, pana la urma ora exacta tot de la Cotroceni si-ar nota-o! Ar fi doar o mai directa influenta a celor de la centru asupra comunitatilor locale. Dimpotriva, o marire a numarului de "atomi" administrativi, presupunand automat si simplificarea lor, creaza independenta fata de centru, forta centripeta a acestuia disipandu-se in multiple directii. Pe de alta parte, facand analogie cu anizotropia policristalina, o structura cat mai fina si cat mai diversa, confera stabilitate intregului sistem.

    @andra

    pauza mi-e prea scurta

    Reply
  28. para

    dacă doctrina PDL se opreşte la "anti-PSD", e nasol.

    În momentul în care există un curent de idei suficient de clare, la care oamenii rezonează, care să fie opus curentului etatist stângist, nu mi-ar fi frică de dispariţie.

    Reply
  29. para

    Gata. ştiu de ce sunt lungi comentariile Andrei.

    Bagă spaţiu între fraze.

    Care este "sensul opus" PSD, Andra?

    Reply
  30. Andra

    Hantzy: "Simptomatic pentru multi dintre actualii sustinatori ai puterii (sau macar a unei parti a acesteia) este propria identificare cu tara, cu natiunea. Ceilalti nu exista … si, implicit, nici opiniile sau asteptarile lor!!!

    Ai foarte mare dreptate aici hantzy. Electoratul PDL e unul fundamental anti-PSD; ori, PSD n-a avut niciodata alta viziune decat sa stapaneasca toata tara.

    Acum mai are putin si-o face, pentru ca viseaza 50% = 1

    Cand te opui unui astfel de partid, te opui controlului partidului UNIC asupra intregii tari.

    PSD este cel mai mare, ca sa lupti cu cel mai mare trebuie sa gandesti la scara lui.

    Tocmai aici este problema si a PDL si a eletoratului PDL; stiu amandoi ca in realitate nu au forta PSD, si ca irce partid care s-ar opune PSD este condamnat dinainte – DACA nu acumuleaza cel putin la fel de multa forta ca PSD, dar de sens opus.

    De aceea, PDL viseaza de fapt sa devina PSD, cel putin la nivel de forta (de reactie). Pur si simplu ca sa nu le mai fie frica la fiecare alegeri ca daca castiga PSD, pentru ei urmeaza desfiintarea.

    De-aia mi se pare foarte ipocrita abordarea anti-videanu (sau anti-BVB, etc).

    In realitate, cred ca e un conflict complet artificial, probabil creat ca sa tina sub control capacitatea de a acumula putere a PDL; dar nu de a o desfiinta, niciodata.

    Iar daca conflictul asta nu e artificial, e o prostie.

    Pentru ca daca te pui sa te lupti cu cel mai puternic, nu mai ai decat 2 posibilitati, mari si late: ori el, ori tu.

    Adica, pierderea alegerilor de catre PDL nu inseamna ca PDL va intra in opozitie, ci inseamna ca PDL va disparea pur si simplu.

    SI acest lucru il stim cu totii, si tu si noi, si ce ma enerveaza este ca nu il spune nimeni.

    Iar asta creaza acelasi blocaj ca si frica PDL de a recunoaste ca PSD si PNL stapanesc (controleaza) complet opinia publica.

    Ori, cand te lupti cu niste unii care dispun de un astfel de control al opiniei publice, nu mai poti sa faci dantelarii cu “cine-i mai alb si mai frumos si mai ne-PSD-ist”, pentru ca PSDPNL au capacitatea de a vinde populatiei ORICE, aici incluzand si posibilitatea sa se vanda pe ele insele drept cele mai ne-PSD-iste partide.

    (Eu astept sa vad cand aia care fac reclamele la tampoane o sa-si faca si ei partid ca DD).

    So –

    iata-ma si pe mine in blocaj, pentru ca nu mai inteleg nimic. Dar chiar NIMIC.

    Nu pricep si pace cum naiba poti sa vrei sa mergi inainte cu frana trasa.

    Reply
  31. Yeba

    Demantelarea:

    Guvernul de tehnocrati nu-i croit sa stea 4 ani, poa' sa incerce demantelarea clientelei din teritoriu, curatarea grajdurilor lui Augias si alte actiuni, dar nu cred ca va reusi. (a) n-are timp; (b) acces la partea informala de presiune pe care o exercita BVB asupra clientelei. Clientela va temporiza, se va retrage in catacombe si va asteapta ORICE guvern politic, ca politicul este etern.

    Zic si eu, ca omul pe blog, ca o actiune de reformare are sanse numai daca porneste, cum-necum, de la un partid, doar ca in afara de criza (daca e chiar asa de adinca pe cit se spune) si de convingerea ca au epuizat solutiile alternative 🙂 , chiar nu pot numi nici un motiv care i-ar mina in lupta.

    Reply
  32. MicutzaCeKurai

    @hantzy, ca tot scriai despre utecisti, te-ai cam "demascat" – centralizare???!!! te tradeaza si pe tine educatzia multilateral dezvoltata)))). eu fac vorbire despre descentralizare si comasare. sa se dea puterea la nivel local si banii sa-i urmeze pe cetatzeni si nevoile lor la nivel local – cu cit trec banii prin mai putzine maini/decizii bugetare, cu atat mai putzine sanse de a se lipi de ele. cat despre restul, locul in care l-ai inlocuit in ceea ce am postat pe tac'tu Ilici Iliescu cu tatucul altora Basescu, este simpla mincare de rahat cu polonicul – cred ca-i si multa obsesie de coloratura rosie. coruptzia institutzionalizata si capitalismul de cumetrie au fost instituite/mosite/clocite/aparate/mangaiate pe crestet de catre Iliescu&gasca. altzii doar incep sa vada care ar fi beneficiile. cred ca faci si tu parte din gasca de nemtzi cu apucaturi de tzigani exportate la Jermanica – si nu prin fuga peste granitza, ci prin reintregirea familiei (ca era la moda).

    Reply
  33. Hantzy

    Se impun ceva corectii, dupa cum urmeaza:

    putregaiul mosit de catre Basescu si gasca lui de politruci/securisti/autocrati este imens, profund si bine institutzionalizat in Romania. reforma = inlocuirea beneficiarilor de la gura canalelor care alimenteaza putregaiul. centralizarea administrativa: mai putzine primarii, mai putzine subordonari, mai putzine judetze, mai putzini sefi,

    Cu restul (dedesubt) eu sunt , in principiu, de acord! Dar eu nu sunt politician … si nici nu ma aflu la putere!!! Insa asta cu dosul mic si 'mumos are curaj!

    (…) mai putzine contacte fizice/vizuale intre contribuabil si functzionar (adicatelea chestiile acele computerizate – sa bagi hirtiile pe o fanta in primarie si sa le scotzi aprobate pe o alta, intre timp sa potzi urmari pe computer in ce stadiu sunt iar daca nu tzi se aproba in termenul legal stabilit sa fie vorba despre aprobare tacita); mai putzine afaceri ale statului – un stat sarac in servicii de genul: vindem mititei, bere si fripturi (prin RAPPS-uri), maturam/asfaltam/deszapezim drumuri si plantam panselutze (prin RADP-uri) -, un stat cu mai putzine ugere la tzitza bugetului ar fi mai putzin tentant la capusat. samd.

    Reply
  34. Hantzy

    Simptomatic pentrumulti dintre actualii sustinatori ai puterii (sau macar a unei parti a acesteia) este propria identificare cu tara, cu natiunea. Ceilalti nu exista … si, implicit, nici opiniile sau asteptarile lor!!!

    Iar aceasta automistificare, dusa la extrem, se traduce in fapt prin confundarea scopului cu una din metodele, bune sau nu, dar aflate la dispozitie, pentru a-l atinge.

    Scopul nu e "PD-L la guvernare" sau "alianta cu PNL", cum pare sa gandeasca autorul, (tradat de persoana I plural din lamentarea dumnealui ca primaria jenerala nu mai e portocalie), ci "sa traim bine!" Cu totii!

    Insa in optica sustinatorilor, de care vorbeam in introducere, asa ceva pare de neconceput: cu vederi autoproclamate de dreapta, dumnealor par a intelege ca binele unora inseamna raul altora. Iar in perfecta logica a lui Creanga privind mila fata de sine, castigul celorlalti nu e de dorit. Castiga bucurestenii? Ce conteaza! Castiga pluralismul si, implicit, democratia? Ce conteaza! "Pierdem Primaria!"

    Asta ca sa fiu optimist, sperand macar intr-o oarecare logica partinica, asumata public. Caci suspectez mai degraba un jenant joc intraoranj, in care si unii bloggeri isi aduc voluntar aportul, dupa modelul invatat la uteceu.

    Poate-poate …

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @Hantzy: esti complet incoerent. Mai intii ne acuzi ca ne identificam cu tara, dupa aia ne acuzi ca judecam partinic. Suspecteaza ce vrei, eu sint sigur (nu suspectez) ca nu ratiunea iti guverneaza interventiile. Si, daca ai sa ramii la fel de incoerent si urîcios, mergi sa te joci cu colegii in spam.

      Reply
  35. MicutzaCeKurai

    putregaiul mosit de catre Iliescu si gasca lui de politruci/securisti/nomenklaturisti este imens, profund si bine institutzionalizat in Romania. reforma = distrugerea canalelor care alimenteaza putregaiul. destructurarea administrativa: mai putzine primarii, mai putzine subordonari, mai putzine judetze, mai putzini sefi, mai putzine contacte fizice/vizuale intre contribuabil si functzionar (adicatelea chestiile acele computerizate – sa bagi hirtiile pe o fanta in primarie si sa le scotzi aprobate pe o alta, intre timp sa potzi urmari pe computer in ce stadiu sunt iar daca nu tzi se aproba in termenul legal stabilit sa fie vorba despre aprobare tacita); mai putzine afaceri ale statului – un stat sarac in servicii de genul: vindem mititei, bere si fripturi (prin RAPPS-uri), maturam/asfaltam/deszapezim drumuri si plantam panselutze (prin RADP-uri) -, un stat cu mai putzine ugere la tzitza bugetului ar fi mai putzin tentant la capusat. samd.

    Reply
  36. MicutzaCeKurai

    @bleen, ai tastat cumva: guvern de tehnocratzi din toamna? adica se-ntoarce Basescu la ceva numit "solutzia Iohannis"))))))? cum ar putea-o explica, ca sunt tone de declaratzii despre asumarea politica a guvernarii si, implicit, a crizei? in rest, de acord: exact asa se fura, in numele interesului de partid si al razboiului politic. astia, politicienii, si-au facut gasti in curtea gradinitzei (Romania) si-acum se joaca facind totoliga (pipi amestecat cu tzarina in scorbura unui copac: arunca copiii tzarina acolo si-apoi se pisa, pe rind, cum le vine, peste ea si amesteca compozitzia cu betzigase – asta ar fi bugetul/miza jocului/ideologia de partid de gradinitza). nu vad decit infantilitate in reactziile politicienilor, indiferent de tema si abordare. si nu din cauza faptului ca se adreseaza electoratului infantilizat de nevoia de asistentza publica – ei insisi, politicienii, sunt, ca persoane/mod de gandire/reactzie, niste asistatzi. exceptzii exista. din pacate, exceptziile (gen BVB – in cazul PDL), sunt mult mai preocupate de bunul mers al afacerilor (iar Videanu, stiu de la refuzul pentru Primaria Generala, este atita de aranjat ca bani ca ar trebui sa se ceara singur afara din politica). si in politica, exact ca in presa cu acei jurnalisti care intra la subiect ca reporteri si se intorc in redactzie ca agentzi publicitari, ar trebui sa existe, individuali si separatzi, insi politici si insi economici. partea proasta este legislatzia: la noi legatura dintre insul economic si cel pe care l-ar sponsoriza sa reziste in politica se cheama trafic de influientza, nu lobby (o cacanarie mostenita cu entuziasm si pastrata ca atare sa-si poata justifica procurorii munca). cum sa despartzi apele cind toata Romania arata ca un zigurat cu multe platforme, in care accesul la platforma superioara s-a facut prin legi de rahat si ordonantze de rahat (e plin Monitorul Oficial de decontingentari de un ceas, cat sa treaca marfa baietzilor desteptzi prin vama!), apoi "scarile" au fost retrase? samd.

    Reply
  37. Bleen

    Eu sînt convins că discuţiile nu sînt de genul: "Eu vreau să fur! Să furăm toţi, fraţilor şi să ne băgăm plua!"

    Discuţiile decurg cam aşa:

    "Haidi bre, facem şi noi o excepţie, că nu ne cade cerul în cap! Oameni sîntem! E de-al nostru, trebuie să luptăm cu hidra pesedistă. Cu cine o să facem, cu dăscălimea? Îţi dă dăscălimea bani de campanie? Îţi vine dăscălimea cu paişpe autobuze de votanţi? Scoate dăscăliumea poporul la vot cu sitcla de ulei, halba de bere şi găleata cu siglă? Nu. E un război dur şi trebuie să facem nişte compromisuri, dacă mă înţelegi, coane, ce vreau să zic. Nu e grav. Ca să faci ommletă, trebuie să spargi nişte ouă. Sau licitaţii, dacă nu ne ascultă SRI-ul. Dacă ne ascultă, ouă. Eu înţeleg ce vrea să zică dăscălimea, dar bre, ăştia e naivi, ei nu ştie cum se duce o adevărată luptă electorală, cu bannere şi autobuze. Nu moarte nimeni petrnu un contract. Şi omu' face treabă bună şi chiar dacă nu face şi crapă asfaltul, cel puţin ajută partidul. La ditai bugetul, mîncaţi-aş, ce mai înseamnă cîteva milioane de euro în minus? Ă? Şi asta nu e tot, mai e şi ăla, îl ştii tu. Omu are doişpe nepoţi, din care opt adoptaţi, îi băgăm jumate la Adminsitraţia Finainciară, jumate la Monumente. iar pe el, pe nevastă-sa şi pe cei trejdoi de cumnaţi, îi aducem la minister. Ba nu, că fac ăştia scandal, la o companie. Oricare. Te pup, hai că mă sună Viorică."

    Reply
  38. zexe

    @Bleen, intr-o discutie cu o angajata (specialista) a ministerului de finante, persoana care lucra acolo inca din 90, am inteles ca buba este cu mult mai purulenta decat pare. Increngaturile de interese au fost cultivate transpatinic si, practic, daca ai dori sa le inlaturi, ar fi aproape imposibil. Criza aceasta ar fi un prilej nesperat pentru o reforma reala iar efortul nici nu ar fi prea mare. Solutii ar fi, conditia este sa cunosti sistemul si sa stii sa determini rostogolirea bulgarelui care sa determine avalansa.

    Reply
  39. Bleen

    – Vrem să facem reformă!

    – Dă-l afară pe Gigi Aluvideanu şi nu-i mai da contracte lui Nelu Alvideanului!

    – Etecuru!

    Reply
  40. Bleen

    La reformă, e uşor de vorbit. I-a întreabă-i de afaceri şi de oamenii lor din administraţie, concret, cu nume, şi să vezi că nu mai sînt aşa de progresişti în exprimări.

    Reply
  41. zexe

    @Bleen, din discutiile mele cu mai multi lideri din PDL, multi dintre ei nu sunt multumiti de startul tarziu si ritmul reformei. E un lucru cert si vizibil. PDL este un partid viu in timp ce PNTCD a murit odata cu regretatul Coposu.

    Reply
  42. Bleen

    "Aseară, Videanu, Berceanu şi Blaga au chemat membrii partidului la cel de-al 18-lea congres extraordinar. Toţi ceu 5 membri au fost prezenţi, mai puţin filiala Ardeal, căreia i-a născut nevasta şi nu a putut participa"

    Agerpres

    Reply
  43. Bleen

    Nu mai ţin minte cine a cîştigat războiul din PNŢcd în 2000 dar cert e că a rămas împărat peste un coteţ, un pătul ţi un gard.

    Reply
  44. Bleen

    Trebuie împins de la spate dar timpul trece. Şi, pe de altă parte, cum dracu' să-l împingi de la spate din interior, pe şoptite? Că eu nu sînt membru BPN (sau cum PLM îi zice).

    Reply
  45. zexe

    Bleen, 🙂 da, aici ai tu dreptate. Guvernul se misca greu si consider ca trebuie impins viguros de sustinatori sai 🙂

    Reply
  46. Bleen

    @neamţu ţiganu

    Aia e evaziune mascată. Îmi pun şi maşina mătuşii pe firmă şi am rezolvat. Şi vorbesc de impozitul pe venit, nu pe profit (ăla oricum e fix – aşa era şi pe timpul lui Năstase-25%)

    Reply
  47. Bleen

    Toţi bicium un cal mort. Şi mai ţipăm din cînd în cînd la el: "Adrieane! vasile! Bă, Vasile! Mişcă bă şi tu un pic, fă atmosferă, ce dracu!". La un moment dat o să ne dăm seama că e mort şi o să ne căutăm alt cal.

    Reply
  48. neamtu tiganu

    Cine a zis că deductibilităţile nu există şi în impozitul unic? De unde ai scos-o p-asta???

    **************

    Nu ne intelegem! care sunt deductibilitatile? Poti tu sa-ti scoti din impozitu tau computeru cu care scrii la Blogary? Sau impozitu pe masina cu care mergi la munca?

    La impozit progresiv cu cit ai venit mai mare esti stimulat sa investesti mai mult pt. a-ti miscora procentu.

    Reply
  49. Futuyama

    Bleen

    "Cum?"

    Uite-aşa! Aşa cum sunt presaţi BVB s-o lase mai moale cu clientela şi să treacă la treabă, aşa şi ei – cei care controlează teritoriul – îi poate presa pe liderii PDL din teritoriu.

    Sub aceeaşi ameninţare.

    Care nici măcar nu mai vine de la Băsescu.

    A adus-o criza. Cu valiza. 😀

    Reply
  50. zexe

    @Bleen, ideea de la care am pornit este ca, atat timp cat diferentele de opinii vin in sprijinul ideii de reforma, orice discutie in contradictoriu poate fi constructiva. Atacul lui Preda la adresa lui Videanu nu are nimic comun cu reforma, tot asa cum nici articolul lui Florin nu este unul constructiv. Reforma nu poate fi facuta de un singur om, nici de doi si nici de zece. Eu consider ca reforma interna a PDL nu se poate face decat din interior, iar Preda ar trebui sa isi orienteze eforturile si discursul politic in interiorul partidului si nu in planul media. E bine ca se cauta solutii, e bine ca le cautam si noi, aici, si la ISP, dar toata aceasta cautare ar trebui sa fie una orientata pe solutiile care sunt si aplicabile.

    Reply
  51. Bleen

    Hai să mă joc un pic de-a Băsescu:

    – în toamnă guvernul Boc pică (inclusiv cu voturi din PDL)

    – vom avea guvern tehnocrat, care să administreze criza şi să încerce să demanteleze sistemul clientelar din administraţie şi economie.

    – acest guvern poate fi ameninţat că va fi dat jos, asta e singurul mod în care poţi lupta împotriva lui. Fiind însă un guvern de tehnocraţi fără miza unor cariere politice, nu are ce pierde. Pe de altă parte, căderea acestui guvern poate duce la anticipate şi nici PSD, şi, mai ales, PDL nu au interesul anticipatelor. "Greii" pot pierde totul în toamnă.

    Dacă stau bine să mă gîndesc, e un scenariu chiar bun. "Vreţi să mai staţi doi ani la guvernare, să furaţi? Canci! Ciuciu!"

    Un guvern de tehnocraţi nu este dependent de clientelă, aşa că poate tăia în carne vie.

    Reply
  52. neamtu tiganu

    @Bleen, faci aceeasi greseala ca si ziaristu, simplifici pina la caricatura. Impozitu trebe privit impreuna cu tot pachetu, deductibilitati, reivestitiile, care e curba la un eventual impozit progresiv, atragerea investitiilor, repsectiv limitarea scurgerilor capitalului inafara. Am scris la mine pe blog ceva despre subiect, mai de mult, nu dau link ca nu-mi trebe reclama.

    Numa un ex. scurt, am muncit in urma cu ani la o firma mica, prin noiembrie patronu isi facea socotelile, daca avea cistig prea mare incepea in disperare sa investeasca in masini sas-i creasca productivitatea. Platea mai putin impozit insa mergea jucaria, reinvestea, crestea productivitatea, asigura locuri de munca, nu-si permitea sa-si duca capitalu cistigat in Monaco pt. ca ar fi platit impozit mai mare.

    Multe concerne mari platesc impozit f. mic tocma datorita progresivului, in schimb cresc. Io daca-mi cumpar un computer, carti tehnice, reviste, vizite la expozitii tehnice mi le scad din impozit.

    Cind veti intelege acest mecanism si complexitatea lui de abia atunci va iesi ceva.

    Reply
  53. Bleen

    Şi apropo, Băsescu le-a dat termen pînă în septembrie, nu şi-a dat deloc seama că ei sînt soluţia. Dimpotrivă. Probabil că în septembrie se va încerca bascularea lor şi a susţinătorilor lor. Nu ştiu dacă se va reuşi. Înclin să cred că nu. Moment în care Băsescu şi PDL îşi separă drumurile. A şi declarat că din toamnă nu va mai sprijini şi cauţiona acest guvern, dacă nu taie în carne vie. În propria carne vie.

    Reply
  54. Bleen

    @Futuyama

    Cum? Aş vrea să văd cum elimini clientela administrativă şi economică cu ajutorul "greilor" şi al "teritoriului". Cînd teritoriul tocmai asta e, clientelă economică şi adminsitrativă, cînd unicul scop şi coupaţie a greilor tocmai asta e, clientela.

    Reply
  55. Futuyama

    V-aţi întrebat de ce TRU nu toacă BVB?

    O fi prea slab? O fi lingău?

    Eu cred că TRU a realizat perfect fotografia de familie a PDL.

    Cu Băsescu, "greii", reformatorii, teritoriul, clientela etc.

    Şi ştie, la fel ca Băsescu, că singura soluţie sau soluţia cu cele mai mari şanse de realizare a reformei (din interiorul şi exteriorul PDL) e tocmai folosirea "greilor" la treaba asta.

    Încet-încet BVB au ajuns cu spatele la perete.

    Pentru ca eliminarea lor să nu şi-o poată imputa decât lor înşişi.

    Reply
  56. Bleen

    Una peste alta, impozitul unic a adus mai mulţi bani la buget decît impozitul progresiv, atît procentul cît şi, mai ales, în valori absolute. Şi ăsta e doar impactul asupra bugetului. Uiţi impactul asupra companiilor şi cetăţenilor, luaţi individual, ca fiinţe oarecum umane. Să nu uităm că dincolo de bugetul statului (folosit mai bine sau mai prost, pe investiţii sau furturi, pe proiecte sau ţinut puturoşii pe bani) există şi bugetele individuale, ale celor care muncesc (nu prea mulţi n România). La progresiv dacă vrei să munceşti mai mult şi mai bine, plăteşti 40% impozit, dacă nu, plăteşti doar 23%. Iar dacă chiar nu te interesează aspectul cu munca, plăteşti 18% sau deloc. E ca aia "dacă o ai de 3 cm, crede-mă, dimensiunile chiar că nu mai contează deloc".

    Reply
  57. Bleen

    @neamţu ţiganu

    E vorba de cifre, nu de dezbateri. IMpozitul unic a adus mai mulţi bani la buget, chiar dacă diferenţa nu e mare (procentual din PIB). A adus însă mult mai mulţi bani în valoare absolută datorită creşterii economice. Bineînţeles, procentul din PB a rămas acelaşi (în jur de 30%) însă PIB-ul aproape s-a dublat. Şi s-a dublat fiindcă, pe de o parte, era un mare potenţial de creştere şi, pe de altă parte, taxa unică a încurajat clasa de mijloc (nu i-a pedepsit pe cei care muncesc mai mult şi mai bine, aşa cum face impozitul progresiv). Că aceast creştere era nesustenabilă asta e o altă problemă, mult mai profundă, care nu ţine doar de fiscalitate.

    Reply
  58. neamtu tiganu

    In politica romaneasca si chiar si pe acest blog e prea multa birfa, ce a zis unu, ce a zis altu, si prea putina dezbatere la obiect.

    Nu are nici o relevanta ca Videanu nu s-ar fi bagat in niste lupte seculare, nici faptu ca a marcat din 11 metrii acum trei ani. Important e ce vrea ACUM sa faca, daca are cap si coada.

    Citeam, parca pe EVZ o statistica despre veniturile la buget cu impozitu unic si cel progresiv, se ajungea la concluzia ca cel unic ar fi adus mai multi bani la buget. Ceva atit de naiv am citit rar. Nu vreau sa dezvolt acum da asta-i nivelu dezbaterilor, se apuca o bucatica si se trag concluzii, ori temele sunt extrem de complexe.

    Reply
  59. Parere personala

    mda…

    "PDL nu are de luptat impotriva nimanui…"

    Prefer sa nu mai continui acest dialog din motive cat se poate de subiective..

    Reply
  60. Bleen

    Ar fi bine dacă problema ar fi BVB. Dar ce te faci cînd întreg partidul (şi, mai ales, teritoriul) se ghidează după filozofia bani-contracte-funcţii-voturi? Dacă e aşa, atunci PDL e mort.

    Reply
  61. Bleen

    Nu are de luptat împotriva nimănui. Sau, mă rog, miza luptei e reforma. Dacă luptă împotriva PSD şi PNL pentru a-şi susţine clientela economică şi administrativă atuncia ceastă luptă e irelevantă pentru noi.

    Reply
  62. Parere personala

    @Bleen

    PDL are in primul rand de luptat impotriva PSD si PNL.

    Daca tu crezi ca, acum, inlaturandu-ipe Videanu-Blaga-Berceanu si ramanand pe baricade cu Preda, PDL va castiga in fata PSD-PNL inseamna ca m-am inselat in ce te priveste.

    Reply
  63. Bleen

    PDL are de făcut o reformă. Are de dat afară propriii oameni din administraţie (o dată cu restructurarea) şi de eliminat propria clientelă politică (moştenită de la PSD). O va face? Aiasta e întrebarea. Dacă nu o face, pe mine nu mă încălzesc nişte iniţiale, fie că e vorba de PSD sau PDL. Nu sîntem la fotbal.

    Reply
  64. Parere personala

    @Florin Cojocariu

    Nu va inteleg revolta dar, probabil, e vina mea.

    Intr-adevar, viata nu este o telenovela. E doar novela.

    Reply
  65. Parere personala

    @neamtu tiganu

    "Pt. a indrepta insa ceva trebe sa-ntelegi ce se-ntimpla si de ce"

    Cand veti intelege si veti respecta ceea ce ati scris, imi voi scoate palaria in fata dvs.

    Dar, din pacate, in ceea ce priveste politica, ati dovedit cu varf si indesat ca sunteti "unheilbar"

    Reply
  66. neamtu tiganu

    @Parere personala, io personal nu ma bucur absolut de loc cind ii merge Romaniei rau.

    Pt. a indrepta insa ceva trebe sa-ntelegi ce se-ntimpla si de ce! Nu ajunge sa spuneti ca Der Spiegel e de stinga, nu e suficient sa-i acuzati pe altii. Voi astia care vreti binele tarii trebe sa va puneti capu in apa rece, sa judecati absolut neemotional.

    Ca sa fiu scurt, cum ar zice primminu, Ro are probleme interne, da nici extern nu e pe roze. De ce? Agenturili straine?

    P.S Io simt pulsu, de aici din Ge, puteti sa-l intrebati si pe Preda, precis stie si el. As putea sa fac o lista a gafelor facute in ultimii ani. Nu te speria nu voi da nume!

    Reply
  67. Parere personala

    @Florin Cojocariu

    Oricum am intoarce-o, fara omenia din noi nu o sa ajungem niciodata sa realizam ceva durabil, chiar daca unii dintre noi au ajuns miliardari tocmai pt ca si-au calcat in picioare omenia, prietenii si principiile.

    Nu cred ca este corect sa speram, sa votam, sa castigam si apoi sa scuipam imediat pe ceea ce am realizat.

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @parere personala: tocmai ai ignorat complet raspunsul meu. A scuipat Basescu pe Roman cind l-a dat jos de la conducerea PD? Ar fi ajuns PD la putere fara asta (Videanu included)? Sa nu dramatizam ieftin, viata NU e o telenovela.

      Reply
  68. Parere personala

    @neamtu tiganu

    Nu-ti inteleg bucuria si nici ironia.

    Sau ai impresia ca "cei care au intrat cu tancurile" nu stiu din ce cauze si datorita cui reformele din justitie nu merg inainte?

    Dumneata ai ramas cu apucaturile sasesti, "Deutschland über alles". Te bucuri cand Romania are probleme. (blöden Rumänen)

    Sper ca, totusi, aceasta satisfactie sa fie generata doar din ura ta patologica fata de Basescu, pt ca daca ar fi altfel ar insemna ca nu meriti nici macar o litera de pe acest blog.

    Reply
  69. neamtu tiganu

    La articolu cu Der Spiegel, va spuneam ca acesta e numa pregatirea de artilerie, m-ati injurat, azi au intrat cu tancurile, raportu EU, spatiu Schengen, s.a.m.d. Urmeaza infanteria, sapati transee.

    P.S Nea Preda e simpatic da dupa gustu meu prea mult bla, bla.

    Reply
  70. Parere personala

    Vad aici comentarii de genul

    "miza nu e scorul in PDL".

    Pai daca nu e asa, atunci de ce-si mai raceste Preda gura sa-l modifice din radacini?

    "Acum avem 2 psd-uri"

    O asemenea afirmatie nici macar nu merita comentata, mai ales dupa ceea ce s-a intamplat in ultimele 3 luni in politica romaneasca.

    "Am făcut un căcat şi am aruncat cu el în ventilator,"

    Nici aici n-ar mai fi nimic de adaugat daca ne gandim ce ventilator mare am fi avut si cat de subtire ne-am fi rahatit acum, daca Geoana ar fi castigat presedintia.

    Mai departe nu am mai citit.

    PS. Acum doua zile, in comuna Vulturesti, in fieful PSD din Arges, candidatul PDL a castigat din primul tur alegerile anticipate pt primarie obtinand 54% din voturi.

    PSD s-a situat pe locul 2 cu 28% iar PNL nu s-a clasat nicaieri avand un scor de 0,7%

    (Comuna Vulturesti este condusa de PSD de 20 de ani si, la penultimele alegeri, primarul PSD a fost ales cu 56% iar PDL a obtinut doar 7%)

    Reply
  71. Riddick

    Ideea este să creezi un motor politic (transformarea mişcarii de translaţie a pistonului în mişcare de rotaţie), a la longue…

    Reply
  72. Parere personala

    @Dle Florin Cojocariu

    Va rog sa nu luati personal ceea ce scriu acum.

    Dar exemplul mi se pare simplu si graitor.

    Dvs, impreuna cu "Bleen" si cu inca vreo cativa entuziasti, ati construit aceasta platforma (cu ocazia asta va felicit, sincer)

    Daca peste cativa ani, dupa ce platforma ajunge lider de opinie, cineva ar veni si v-ar cere sa va debarasati de Bleen si de cei cativa care au conceput acest proiect, cum ati (re)actiona?

    Va rog sa nu-mi dati un raspuns de genul: "depinde, vremurile se schimba, si de fapt Bleen n-a avut atatea voturi etc si tra-la-la"

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      @Parere personala: ideile depasesc oamenii si le supravietuiesc. Daca o asociere umana e facuta in numele ideilor, daca ideile rezista, e absolut firesc ca timpul sa impuna schimbari la nivelul functiilor. Meritele se recunosc, nu se transforma in sinecuri. Loialitatile trebuie admirate si respectate, nu transformate in obligatii pe viata. De fapt e simplu si firesc. Incep insa sa banuiesc ca noi, ca natie, avem o problema mai mare cu vanitatea decit altii. Poate ca e firesc din moment ce sintem o natie tinara. Or fi defectele inevitabile ale adolescentei.

      Reply
  73. Bleen

    Măi oameni buni, miza nu e scorul PDL în 2012, miza e reforma căcatului ăstuia de ţară. PDL e relevant doar ca instrument (ca şi Bâsescu, dealtfel). Dc nu poate fi folosit, devine nul şi neavenit. Acum avem 2 psd-uri. E mai bine? Am făcut un căcat şi am aruncat cu el în ventilator, ca să fie distracţia completă. Şi personal mă simt responsabil şi faţă de cititorii bleen şi blngary, şi faţă de prietenii pe care i-am convins. Şi in raport cu responsabilitatea asta, a dracului de personală, PDL, scorul său electoral si râzboaiele sale intestine sînt total irelevante.

    Reply
  74. zexe

    Cristian, uite eu chestia asta nu o inteleg si profit de ocazie sa te intreb. Esti membru PDL, esti europarlamentar propus pe lista PDL, pot spune ca esti in echipa lor chiar daca nu faci parte din colectivul care ia decizii in Modrogan. Corect?

    Poti fi sau nu de acord cu deciziile luate de acestia, este si firesc si omenesc. Cum se face ca acestia afla despre dezacordul tau cu deciziile lor ori de pe blog, ori de pe teava de la Realitatea? Chiar nu ai stabilit niciun fel de dialog cu cei pe a caror credibilitate doresti sa o o compromiti pentru a o construiesti pe a ta?

    Pentru ca eu cred ca nu Blaga, nu Videanu, si nici Berceanu nu stau in calea constructiei tale. Plus de asta, din ultima campanie prezidentiala am invatat ca nu conteaza cat de multi incearca sa te calce cu tramvaiul atat timp cat stai cu mana pe macaz.

    Reply
  75. aurelian

    zexe: tot nu pricepusi pana acum ca nu Berceanu, Videanu si Blaga au adus PDL-ul la putere? PD-ul lui Basescu, Berceanu, Videanu si Blaga era la 12-15% iar ei (BVB) nu au facut nimic sa schimbe asta.

    Astfel ca PDL-ul lui Berceanu, Videanu si Blaga (la care o adaug si pe Udrea) va ajunge iar la 10-12%

    Reply
  76. zexe

    In legatura cu discursul presedintelui Basescu, consider ca presedintele si-a exprimat mai degraba ingrijorarea. As rezuma cu cuvintele "Comisie, nu eu, nu camera deputatilor si nici Romania. Geoana, el si Senatul lui"

    Reply
  77. morris

    Multumesc de raspuns d-le Preda.Aveti dreptate,dl.presedinte nu este geoana.In acest clinci cu Videanu,noi asistam doar.Ne mai dam cu o parere,asa-ca blogarii.Doar ca nu mi-a placut ce a spus referitor la Bruxelles si la viata interna a PDL-ului.Si mi-am dat cu parerea pe la inceputul comentariilor.Oricum Bruxelles e un oras frumos pt domnia sa.Poate face o vacanta acolo,la o tabla cu…stiti dvs!

    Reply
  78. Cristian Preda

    zexe:

    Poti face treaba si daca nu esti sef. Asta am invatat-o dupa ce am fost sef de cateva ori!! Asa ca puteti sa aveti incredere in mine si pana sa ajung in prima echipa… Cat priveste poarta, sa fiti sigur ca eu stiu unde trebuie marcat. Si pot si marca, pentru ca, spre deosebire de Videanu si compania, sunt credibil si in afara PDL, nu doar in camera din Modrogan unde se iau deciziile majore pentru tara.

    Reply
  79. Bleen

    Ok, să-i dăm lui Videanu un Oscar ptr întreaga carieră. Dar nu asta mă interesează, ci reforma în partid, nu ca un scnp, ci ca un mijloc ptr a atinge scopul final: reforma societăţii. Or, asta nu o va face clientela economicâ şi ad-tivă. Am auzit o replică zilele astea ("se supără teritoriul") care, coroborată cu alte chestii pe care le-am, m-a convins 90% că PDL e mort. Mai am răbdare pînă în toamnă, după care, dc nu se schimbă nimic, ajung la 100%. Chiar acum vorbeam cu un prieten despre pntcd 99 şi pdl. Incă nu am găsit deosebiri.

    Reply
  80. zexe

    @Cristian, tot e bine ca ai umor 🙂 Dupa stadiul de pregatire de la Cotroceni, dupa antrenamentele de la Bruxelles, astept sa te vad evoluand in prima echipa a PDL, coechipier cu cei care au adus PDL la guvernare, cu campionii adica. Intre timp, poate stabilim si poarta in care ar trebui sa marcam. Nu stiu ce le-ai suflat la ureche dictatorilor de pe Blogary, dar orice ai face, bun sau rau, nu reusesc niciodata sa te critic fara sa le simt suflarea rece in ceafa 🙂

    Reply
  81. Cristian Preda

    Tot pentru morris:

    As rezuma analiza lui TB cu cuvintele: Comisie, nu ma confunda cu Geoana! Presedintele nu e gata sa si-l asume pe sotul Mihaelei, dragostea lui, care a distrus legea ANI. In rest, a explicat poporului raportul. Ceea ce spune ceva si despre popor….

    Reply
  82. Cristian Preda

    Voi comunica doar prin comunicate, cum scrie cineva aici pe blog la Madame.

    Dar daca nu ne aude nimeni, va spun ceva foarte simplu: voi continua sa ma port in PDL asa cum m-am purtat inainte de a intra in PDL. Sper ca toti cei care erau deja in PDL cand eu mi-am facut intrarea triumfala nu erau atat de naivi incat sa creada ca ma schimb daca intru in PDL. Nu pot, de pilda, sa fac alta analiza politica situatiei actuale decat as face daca nu as fi membru PDL. Tot asa, devenind membru PDL, nu pot sa spun ca A. Videanu a candidat cand el a fugit de orice competitie. De altfel, ceea ce am spus in ultimele luni sunt lucruri care se vad cu ochiul liber. Nu e nevoie de multa subtilitate. Mai vreti exemple? Mai am.

    Reply
  83. morris

    Dar mai bine lasati acest subiect.Dorim o parere despre ce a zis Sefu'azi.Despre raportul comisiei europene pe justitie.

    Reply
  84. morris

    Se poate sa ne spuneti de ce se burzuluieste dl.Videanu la dvs?Asa,,,intre noi.Nu ne aude nimeni.

    Reply
  85. Cristian Preda

    zexe:

    Protestez! Am jucat fotbal zilnic până am intrat la Facultate!!! După care n-am mai avut condiții… De atunci, rar. Anul trecut, am jucat cu doctoranzii de două ori, iar ]n 2008 – o singură dată, cu SPP-știi și colegii de la Cotroceni. SPP-iști mai ziceau: vă rugăm să pasați, domnu' consilier! Pe Turcan l-a chemat TB să scrie un comunicat în timpul meciului, așa că am băgat un SPP-ist în echipă. Nu vă spun scorul!

    Reply
    1. Florin Cojocariu

      Observ ca unii comentatori aduc argumentul meritelor lui Videanu et comp. Pai au merite extraordinare! Saftoiu are dreptate, in primul rind au fost loiali la greu. Problema e insa ca nu meritele pentru trecut construiesc viitorul. Oamenii au creat un PSD, bazat pe bani, pentru ca asta s-au priceput sa faca ca sa cistige voturi. Le-au cistigat. Acum insa nu mai pot cistiga cu acelasi mecanism. SI daca nu inteleg sa se dea la o parte, vor distruge PDL. Daca am judeca tot timpul dupa merite, Petre Roman ar trebui inca sa fie presedintele PD, nu?
      Criza e doar un catalizator care a accelerat o evolutie naturala care tine de maturizarea politica a romanilor. Si a developat cu precizie defecte umane si de grup care nu se vedeau prea bine pe vremurile abundentei. Insa procesul e perfect natural. Odata ce ti-ai atins limita de incompetenta, te dai la o parte.

      Reply
  86. Alexandru H.

    Hai sa va spun ce a facut nea Videanu zilele astea. A mutat Camera de Comert Exterior la Ministerul Afacerilor Externe. Putea sa o transforme in agentie dar a bagat-o frumos pe gatul lui Teodor Baconschi. Rezultatul? Videanu se va folosi de plecarea celor 230 de oameni din organigrama pentru a-si completa numarul de 25% disponibilizati (ca doar nu-si va sacrifica clientii). In schimb, Baconschi anunta ca disponibilizarile vor atinge chiar procentul de 35%, pentru ca va fi fortat sa scape si de cei din MAE, si de cei de la Camera de Comert Exterior.

    Halal reforma! Am bigger balls decat fraierul de Baconschi…

    Reply
  87. aurelian

    Zice cineva ca Videanu ar fi pierdut la scor… ma indoiesc! oricum, mai bine mort in lupta decat tradator, nu?

    Pe de alta parte, cu al sau observator al preturilor, nea Videanu si-a semnat adeziunea la PSD… ma rog, semne au fost de cand cu marea companie energetica de stat dar acum deja a dat cu mucii socialisti in fasolea capitalista rau de tot…

    Reply
  88. ela

    Amandoi sunt membrii PDL,fie ca ne plac noua sau nu.

    Faptul ca se duc prin vecini,pe la mogulizatoarele Tv,sa se planga imi da senzatia ca acasa la ei nu-i asculta nimeni.

    Si aici e problema. Stau prost atat cu comunicarea in interior cat si cea spre exterior.

    Isi imprastie toti energiile,sunt si ministri,si parlamentari, si tot ce vrei.Cine se ocupa cu coeziunea ? E partid,nu pub-ul de la colt.Ar fi de lucrat la structuri, la sarcini precise,in asa fel incat sa nu se mai calce unul pe celalalt pe bataturi.Nu au nimic de rezolvat? Care este menirea fiecaruia?

    Ii erodeaza criza,guvernarea si certurile ce transpira in exterior. Iar opozitia si presa oisi freaca mainile de bucurie.

    Reply
  89. Parere personala

    Predea se adreseaza de fiecare data populatiei cand cere schimbarea lui Videanu, a lui Blaga sau a lui Berceanu.

    Care este sensul acestor "doleante" ale d-lui C. Preda, din moment ce stie foarte bine ca populatia nu are absolut nicio parghie pt a schimba structura din interiorul partidului?

    Singurul lucru pe care-l poate face electoratul e sa voteze (sau nu) cu PDL.

    Daca Preda considera ca actiunile sale ridica PDL in sondaje, e treaba dinsului si a celor care-l accepta (inca) in interiorul partidului. Insa mai mult ca sigur ca deocamdata face tot posibilul ca sa indeparteze electoratul de PDL.

    Reply
  90. neamtu tiganu

    Azi am fost la o intilnire de specialisti, de altfel toti erau specialisti, afara de mine, nu era domeniu meu, m-au chemat sa vada cum vede un nespecialist o problema speciala. Mi-am dat seama ca deja erau formate niste partide, nici unu nu reusea sa sara peste umbra lui.

    Hai ca pleaca avionu, mai vorbim.. cindva..

    Reply
  91. neamtu tiganu

    Criza de abia acum isi arata coltii. Ca-i de dreapta ca-i de stinga nu are nici o importanta, trebuiesc masuri rapide, pragmatice.

    Reply
  92. zexe

    @neamtule, criza este de peste doi ani, fratica. Faptul ca acum a ajuns si in sectorul bugetar este alta poveste. Nu sunt ingeri, da, sunt de acord, dar nici demoni nu sunt. Ne trebuie o alta clasa politica, da, si cu asta sunt de acord, una de dreapta la guvernare in mod obligatoriu. Alta dreapta nu avem, decat asta, stramba cum e. Sa facem ceva cu ea, la dracu'!

    Reply
  93. neamtu tiganu

    zexe zice: "Ce s-a schimbat in aceasta ecuatie in timp de 7-8 luni?".

    Venii criza nea zexe, criza, si daca pa cer senin cu vint molcom si temperatura medie poti lupta cu o echipa in costum si cu cravata, pai pa furtuna, cu tunete si fulgere trebe o alta echipa.

    Vad ca va vaitati de PDL, PDLu va trai sau se va desfinta in functie de cum va reusi sa scoata tara din criza, restu sunt vorbe.

    P.S Mai am o ora si pleaca avionu, ma duc sa beau ceva ca-i pa gratis, azi sunt VIP.

    Reply
  94. zexe

    @Bleen, fie ca iti place, fie ca nu, PDL a fost votat si a castigat alegerile in aceasta configuratie. Toti cei contestati astazi, i-au sprijinit si sustinut campania presedintelui si i-au stat alaturi de pe vremea pe cand Basescu era doar primar al Bucurestiului. Ce s-a schimbat in aceasta ecuatie in timp de 7-8 luni?

    Preda nu este decat tocilarul de gimnaziu care tipa la golanii de liceu care au pus de o miuta si care nu il baga si pe el in echipa….”de ce nu ma bagati si pe mine in echipa , ma, lasilor? Golanilor! Va este frica ca sunt medaliat al “Serviciul credincios” – Comandor (România), (2000); din 2005, numit în Consiliul de onoare al Ordinului, “Ordinul Léopold” – Ofiţer (Belgia), (2008); “Legiunea de Onoare” – Ofiţer (Franţa), (2009)[18]; “Steaua României” – Cavaler (România), (2009); “Ordinul Coroanei” – Mare ofiţer (Belgia), (2009);”?

    De cealalta parte, se mai aude cate unul care ii tranmite ” ia mai du-te, ma, la Bruxelles! …si, daca te mai vezi cu Teo, transmite-i ca a cautat-o Aura Vasile ca sa mearga impreuna la coafor"

    Reply
  95. neamtu tiganu

    As vrea sa-njur si io pa cineva, da nu stiu pe cine si am timp cacalau, zac prin aeroporturi europene.

    Sa-l injur pa Preda sau pa Videanu, sau mai bine pa…?

    Reply
  96. Florina

    @estu,

    Precizare; nu sunt, nici pe departe, fan Preda. Am ce-i reprosa. Dar, in aceasta situatie, cu Videanu, are dreptate. Si punct pentru ca nu inteleg unde vrei sa ajungi. Tot ce inteleg e ca ambii nu iti plac.

    Reply
  97. Bleen

    Mai uşor cu link-urile. Sint unii care numai asta fac, pun linkuri. Videanu, pilonul PDL? Dc e aşa, atunci e cazul să renunţăm la PDL şi să ne gindim la altceva. Nu ştiu la ce, dar categoric PDL iese din ecuaţie.

    Reply
  98. estu

    Florina>asta cu Videanu e las e inca o minge ridicata la fileul tembeliziunilor. nu-l apar pe Videanu, sa fie clar, dar de ce dracu trebuie sa aduci in discutie alegerile ptr primar pe care de altfel le-ar fi pierdut la scor la ce presa avea?

    Preda asta e o moara stricata. sa se duca dracului in PSD sau PNL, ca vad ca ii place sa critice de pe margine. acolo are sanse sa se afirme plenar.

    toata ziua domnul Preda da comunicate extrem de importante ptr tara. nu-si ia si el o vacanta? sau sa se refugieze mai adanc in munca o perioada?

    Reply
  99. Florina

    @estu,

    De unde pina unde croitorasul cel viteaz? E vorba de un om care, ne place, nu ne place – si uneori nu ne-a placut nici noua- isi face treaba corect la Bruxelles. Pe de alta parte, vorbim de altul care se impauneaza cu informatii false si da de inteles ca unde-i greu nu merge. Daca si la minister, acolo unde te intereseaza pe tine activitatea lui, e greu? Ei?

    Reply
  100. morris

    daca nici acum nu a punctat clar sefu'…atunci cand?Azi Base a spus f clar cine e de vina in tara asta.Astept javrele sa latre peste tot!Chiar si aici!Dictatorul nostru e SINGURUL om capabil sa conduca tara!

    Reply
  101. estu

    iar asta ca Videanu e las iar croitorasul cel viteaz omoara 7 muste dintr-o lovitura la Bruxelles e chiar ridicola.

    Auzi, asta ne freaca pe noi, ca e las Videanu. ma intereseaza mult mai mult ce face sau ce nu face la ministerul ala, nu daca stie sau nu oliaca di bataie.

    sa se ia si de Basescu, ca are chelia valvoi. si la o adica daca Base era curajos candida si a 3a oara la presedentie!

    Reply
  102. Riddick

    "Secta" (MM-CP) şi "bişniţarii" (BVB), cele două fălci ale foarfecii care mai are niţel şi distruge PDL.

    Mult nu mai au de lucru.

    Reply
  103. Parere personala

    Tot respectul pt C. Preda:

    "Serviciul credincios" – Comandor (România), (2000); din 2005, numit în Consiliul de onoare al Ordinului.

    "Ordinul Léopold" – Ofiţer (Belgia), (2008);

    "Legiunea de Onoare" – Ofiţer (Franţa), (2009)[18];

    "Steaua României" – Cavaler (România), (2009);

    "Ordinul Coroanei" – Mare ofiţer (Belgia), (2009);"

    Dar, pe de alta parte, cred ca tocmai aceste ordine si merite ar trebui "sa-l oblige" sa tinteasca mult mai sus si sa nu-si mai piarda vremea cu bloguri si cu aparitii zilnice la TV, cu numaratul voturilor lui Videanu, cu justificari puerile pe blog sau cu aducerea pe tapet, mereu si mereu, a unor probleme care nu numai ca sunt insignifiante dar nici nu-i fac deloc cinste.

    Daca ne gandim ca Ponta si Crin, cu "micile lor biografii", lovesc intr-adevar in PDL de fiecare data si la foc continuu, ma mir ca omul C.Preda nu isi gaseste alt rost in PDL decat sa-si muste colegii de glezne.

    Daca macar i-ar musca de gat si i-ar decapita, dar asa, ii zgarie doar si pana la urma se alege praful si pulberea de toate distinctiile alea.

    Reply
  104. estu

    sfatul meu ptr domnul Preda e sa nu mai iasa dracului in fata cu jdemilioane de comunicate, emisiuni si articole pe blog.

    treci domnule in partid si sapuneste-i cat vrei acolo pe BVB (alta tampenie inventata, sunt grup omogen aia pe dracu).

    si dupa ce epuizezi discutiile si vezi ca nu poti schimba nimic da-ti demisia, declara-i pe aia incapabili si vino cu alternative.

    Asa e corect. in rest e enorm de multa gargara.

    Reply
  105. nick_d

    @Florina

    "teoria ca teoria, dar, practica ne omoara". Daca nu-si trag palme, poate vor invata fiecare din experianta celuilalt, caci, din pacate in Romania inca se mai aplica urmatoerele:

    "cine stie, face"

    "cine nu stie, da sfaturi"

    "cine nu stie sa faca, nu stie a da nici sfaturi, conduce".

    Reply
  106. estu

    se pare ca de fapt cei ce i-au fost alaturi lui basescu in ultimii 10 ani au fost niste tampiti corupti si masochisti. ca daca erau mai destepti treceau direct la PSD si se umpleau de bani mult mai usor.

    nu, ei vroiau sa se umple de bani si sa castige si base, ca sa aiba cine sa-i certe.Si, de ce nu, sa-i bata la fund cu cureau de piele. Iar placerea de a fi injurat zi de zi pe toate posturile , nepretuita!

    Reply
  107. estu

    nu stiu daca ati observat dar astia de la PNL si PSD nu se ataca mai deloc intre ei.

    Critica e foarte buna, e vitala.

    dar nu ar fi cazul sa o faceti intai in incinta si dupa aia sa sariti cu ea pe bloguri si pe sticla, domnule Preda?

    ca sa fiu mai precis excesul de zel al celor de tipul Preda fac jocurile PSD si PNL.

    din nou trebuie sa va rog sa nu ma intelegeti gresit. e vorba de limbaj, de oportunitate si de PR. nu de faptul ca nu ai voie sa critici.

    Reply
  108. Parere personala

    Banuiesc (fara rautate) ca C.Preda s-a pricopsit cu un defect al meseriei (de fapt al fostei meserii)de profesor.

    Dinsul a ajuns sa confunde catedra facultatii la care, pana nu demult, era decan, cu aparitiile publice ca reprezentant "inovator" al PDL.

    Poate ca C. Preda ar trebui sa constientizeze faptul ca, una este sa apostrofeze un student in aula universitatii, pt ca nu si-a facut temele, si cu totul alta este sa-i urecheze public pe greii unui partid care, de bine de rau (dar fara niciun dubiu), au facut mult mai mult pt partidul respectiv decat a facut el.

    Reply
  109. zexe

    Videanu a muscat momeala intinsa de Preda prin intermediul televiziunii lui Vantu si s-a repezit in bratele lui Voiculescu, grabit sa-i dea replica dizidentului de Bruxelles. Preda a reusit, astfel, sa externalizeze conflicte care ar fi trebuit sa se desfasoare in interiorul partidului. Demonizarea pilonilor principali ai PDL, prin intermediul televiziunilor de turnatori la securitate, este facuta cu scopul de slabi puterea de reforma a acestuia. Garnitura portocalie care isi face veacul in ograda turnatorilor vor sa se substituie acelora din PDL care au avut puterea sa castige alegerile in 2008.

    Este ca si cum, dupa o cursa de maraton, castigatorul este dat jos de pe podium de catre maseorul acestuia.

    Tot la fel de ciudat este faptul ca Preda isi duce campania de promovare a propriilor opinii in exteriorul structurilor de partid, ca o coafeza care isi revendica titlul de miss, pe toate posturile de televiziune, doar pentru faptul ca a coafat-o pe aceasta.

    Reply
  110. estu

    Nu ma omor dupa Videanu dar nu vad de ce mi-ar placea C. Preda.

    Si sincer nu as vrea sa aleg intre cei 2. ca mi-e teama ca Preda nu are cu ce sa se laude.

    politica pe blog. si la Antene si la Irealitatea. mari performante.

    in ultima vreme unde ma intorc dau peste judecata lui Preda.

    ma uit cu groaza sa nu apara si in Pro Sport.

    nu sariti, ca am zis clar, nu apar nici un fel de Videanu, nu astia de la PDL imi dau mie de mancare.

    Reply
  111. morris

    daca dl.Preda nu are legatura cu viata interna a PDL-ului,nu este din cauza dl.Videanu?Cat de des i-au cerut parerea lui,D-nei Macovei si altora atunci cand au decis ceva?Mai frate,daca sunt oamenii la Bruxelles,nu mai sunt membrii familiei?Adica de ex.,eu de lucrez la Iasi(stau in BUC.)si aud ca nevasta-mea gateste nasol si ma inseala,nu pot sa o critic ca se burzuluieste la mine ca nu am legatura cu viata interna!Pai vin acasa si dau o mama de bataie,dupa care spun public ce EA trebuie sa plece din familia mea!Na,ca m-am ienervat,mama lor de borduri ca ma impiedic de ele mai mereu!

    Reply
  112. Parere personala

    Fara intentia de a calca pe cineva pe bataturi, va ofer o declaratie recenta a doamnei Adriana Saftoiu:

    "Traian Basescu la acea vreme erau un om al “curajului”. Spunea lucruri clare, limpezi. Intre 2001- 2004, pana la recastigarea celui de al doilea mandat la primarie, Modroganul era mai mult pustiu. Eram eu, Blaga, Liviu Negoita si Videanu. Nu multi pariau, din PD, pe cartea pe care juca Traian Basescu. Il sustineam pentru ca eram convinsa ca poate sa si indrepte ceea ce spunea ca nu merge bine. Acum e usor ca multi din PD sa se dea “eroi”. Dar au fost ani in care putini ii stateau alaturi si credeau in el. Erau multi care ne acuzau ca, sustinandu-l in discursul lui, foarte dur si frust, adeseori, la adresa puterii de atunci, ii ingropam si ca oameni politici si ca oameni de afaceri. Curtea Modroganului a devenit neincapatoare dupa ce a castigat al doilea mandat de primar, pana atunci, eu mi amintesc doar pe cei trei care cu stoicism acceptau si bunele si relele, pentru ca eram sigura, cel putin eu, ca poate nu doar sa constate raul, ci sa il si indrepte"

    Poate ca dl Preda ar trebui sa fie mai temperat cand "parjoleste" totul in jurul sau.

    La urma urmei, dinsul a intrat intr-un PDL care era deja pe cai mari tocmai datorita celor pe care azi ii critica vehement, prin metode, uneori puerile.

    Nu cred ca Preda aduce vreun serviciu PDL-ului daca incepe sa numere voturile vechilor PDL-isiti.

    Mai ales ca dupa rateul cu Teo Trandafir, C.Preda a demonstrat, cu varf si indesat ca, chiar daca stapaneste teoria politica pana in cele mai mici detalii, nu are nici practica si nici fler in domeniu.

    Nu stiu daca la ora actuala (si mai ales prin modul in care se manifesta) C. Preda este un castig pt PDL.

    (Parerile de mai sus sunt strict personale si rog sa fie luate ca atare)

    Reply
  113. Florina

    Nu, tocmai asta e problema: unii cu practica si ceilalti cu teoria in timp ce se cearta intre ei. Unii fac in continuare ce stiu. Ceilalti, atunci, pentru cine vorbesc?

    Reply
  114. nick_d

    Lasa-i sa se certe. "Sursa progresului este contradictia". Unul cu practica, celalalt cu teoria, poate iese ceva.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *